عصر خودرو

گلدمن ساکس:

احتمال توافق «طرح کاهش تولید نفت» افزایش یافت

عصر بازار- گلدمن ساکس پیش‌بینی کرد:احتمال توافق برای طرح کاهش تولید نفت در اجلاس ۳۰ نوامبر اوپک افزایش یافته و قیمت نفت در نیمه دوم نخست سال ۲۰۱۷ به ۵۵ دلار می‌رسد.

احتمال توافق «طرح کاهش تولید نفت» افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، گلدمن ساکس اعلام کرد با توجه به نحوه برخورد ایران، عراق و روسیه با طرح کاهش تولید نفت خوش‌بینی‌ها برای به نتیجه رسیدن طرح کاهش تولید نفت در اجلاس 30نوامبر قوت گرفته است.

    گلدمن ساکس که شرکت خدمات مالی و آمریکایی و چند ملیتی است اعلام کرد که در سفر اخیر بارکیندو دبیر کل اوپک به ایران مذاکراتی درباره کاهش تولید نفت صورت گرفت و دبیرکل اوپک از این دیدار راضی بود.

    زنگنه وزیر نفت ایران هم اعلام کرد که به اجلاس توافق اوپک خوش بین است و قیمت 55 تا 60 دلار را پیش‌بینی می‌کند.

    از سوی دیگر پوتین رئیس جمهور روسیه هم در اجلاس اپک که با حضور رهبران 21 اقتصاد بزرگ جهان در لیمای پرو  برگزار می‌شد، اعلام کرد که وزارت نفت این کشور با شرکت‌های بزرگ روسی هماهنگی کامل برای کاهش تولید را انجام داده است.

    البته پوتین گفته بود که بیشتر به دنبال تثبیت تولید نفت در وضعیت کنونی است تا اقتصاد کشورش آسیب نبیند. همچنین وزارت نفت عراق روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد که طرحی را برای اجلاس 30 نوامبر اوپک آماده کرده است که بیشتر توافق کشورهای تولیدکننده را تضمین می‌کند. پیش از این عراق درخواست کرده بود که به دلیل درگیری با داعش در این کشور اوپکی‌ها این کشور را از طرح کاهش تولید معاف کنند.

    این شرکت خدمات مالی و بانکداری آمریکایی که بخش عمده فعالیت‌های آن در زمینه ارائه خدمات بانکداری سرمایه‌گذاری، مدیریت سرمایه‌گذاری و بانکداری تجاری است پیش‌بینی کرد که با افزایش چشم‌انداز مثبت به توافق اجلاس اوپک عرضه نفت در بازار متعادل خواهد شد و قیمت در نیمه نخست سال 2017 به 55 دلار در هر بشکه خواهد رسید.

    گلدمن ساکس اعلام کرد که با افزایش اطمینان به اینکه بازار جهانی نفت می‌تواند تا اواخر امسال به کاهش تولید برسد بر این باوریم که منطق قوی برای تولیدکنندگان کم هزینه برای کاهش تولید یا نرمال کردن ذخایر خودشان وجود خواهد داشت.

    برچسب ها