عصر خودرو

در اولین روز از آذر ماه به ثبت رسید؛

همراهی سکه و اونس در مسیر افزایش قیمت

عصر بازار- طی روز دوشنبه در حالی سکه در بازار نقدی و آتی بورس کالای ایران روند صعودی به خود گرفت که ارزش دلار آمریکا در بازار آزاد کاهش یافته و سکه تنها به واسطه افزایش قیمت اونس جهانی رشد داشته است.

همراهی سکه و اونس در مسیر افزایش قیمت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، دیروز به دنبال کاهش ارزش دلار آمریکا در بازارهای بین المللی قیمت جهانی هر اونس طلا با افزایش4.10  دلاری روبرو شد و به بیش از 1212 دلار رسید.

    به این ترتیب روز گذشته سکه تحویل دی ماه با رشد 0.08درصدی به قیمت یک میلیون 116 هزار تومان رسید. از سویی قرارداد تحویل اسفند نیز با قیمت یک میلیون و 133 هزار تومان معامله شد و 0.2 درصد افزایش داشت. سکه تحویل اردیبهشت سال آتی نیز با رشد قیمت 0.13 درصدی با نرخ یک میلیون و 149 هزار تومان به فروش رسید. همچنین سررسید  تیر سال آینده با نرخ یک میلیون و 167 هزار تومان معامله شد و افزایش 0.16 درصدی را به ثبت رساند و در پایان نیز سر رسید شهریور ماه با رشد 0.16 درصدی با قیمت یک میلیون و 187 هزار تومان معامله شد.

    همچنین حجم معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران طی روز شنبه به رقم 3 هزار و 200 قرارداد و ارزش آن به 129 میلیارد ریال رسید.

    در بازار نقدی چه گذشت؟

    علی رغم کاهش نرخ دلار در بازار نقدی، سکه نقدی در معاملات دیروز با افزایش قیمت مواجه شد. به این ترتیب در اولین روز آذرماه  سکه رشد اندکی را تجربه کرد  و هر قیمت بهار آزادی با قیمت یک میلیون و 90 هزار تومان به فروش رسید. همچنین هر نیم سکه و هر ربع سکه نیز به ترتیب با قیمت های 554 هزار تومان و 294 هزار تومان معامله شد.

    بازار گواهی سپرده سکه طلا

    همچنین حجم معاملات گواهی سپرده سکه طلا در بورس کالای ایران طی معاملات امروز به 22 سکه به ارزش 241 میلیون ریال رسید.

    نگاهی به تابلوی معاملات نیز نشان می دهد که آخرین سفارش خرید سکه در سامانه بر خط سهام یک میلیون و 92 هزار تومان و آخرین سفارش فروش درج شده در سامانه یک میلیون و 101 هزار تومان ثبت شده است.

    معاملات سکه در کنار سهام در سامانه برخط معامله گران سهام یکی از جذابیت معاملات گواهی سکه در بورس کالاست به طوریکه سرمایه گذاران می توانند سکه و سهام را در کنارهم در پرتفوی خود مشاهده کننده و در هر لحظه از نوسانات و سود و زیان خود مطلع شوند.

    برچسب ها