عصر خودرو

ایران پنجمین تامین‌کننده نفت ژاپن شد

عصر بازار- واردات نفت ژاپن از ایران در هشت ماهه نخست امسال به بیش از ۲۰۰ هزار بشکه در روز رسید تا ایران به جایگاه پنجمین صادرکننده نفت این کشور صعود کند.

ایران پنجمین تامین‌کننده نفت ژاپن شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، ایران که در سالهای 2014 و 2015 با سهم پنج درصدی از بازار نفت ژاپن در جایگاه ششمین تامین کننده نفت این کشور قرار داشت در هشت ماهه نخست امسال با تامین ٦,٥ درصد نفت این کشور به جایگاه پنجم رفت.

    عربستان با صادرات یک میلیون و ١٥٥ هزار بشکه در روز و امارات با ٨١٨ هزار بشکه و با سهم به ترتیب ٣٤,٦ و ٢٥ درصدی بزرگترین تامین کنندگان نفت ژاپن هستند.

    ایران طی هشت ماهه اول سال 2016 به طور متوسط صادرات خود را به ژاپن ٤٥ هزار بشکه در روز افزایش داد و به ٢١٦ هزار بشکه در روز رساند.

    ژاپن  در سال 2016 روزانه ٢ میلیون و 950  هزار بشکه نفت خام از کشورهای عضو اوپک وارد کرد که معادل ٨٨ درصد واردات این کشور است.

    به گزارش مدیریت کل امور اوپک و روابط با مجامع انرژی، عربستان، امارات، قطر، کویت به ترتیب چهار تامین کننده بزرگ نفت ژاپن هستند، ایران به همراه روسیه با سهم ٦,٥ درصدی هم اکنون در جایگاه پنجم قرار دارند.

    متوسط صادرات نفت ایران در ماه اکتبر ٢ میلیون و 440 هزار بشکه در وز بوده است.

    میزان واردات نفت کشورها، در ماه‎های مختلف سال با توجه به مسایلی مانند میزان مصرف پالایشگاهها و یا انجام تعمیرات اساسی در پالایشگاهها متغیر است.

    برچسب ها