عصر خودرو

مدیرعامل شرکت فن‌آوری انرژی خبر داد:

امضای تفاهمنامه با شرکت انگلیسی ANGUS ENERGY برای اکتشاف نفت

عصر بازار- مدیرعامل شرکت فن‌آوری انرژی گفت: ما بعد از برجام با یکی از معروفترین شرکت های حوزه اکتشاف و استخراج به نام ANGUS ENERGY از کشور انگلستان تفاهمنامه امضا کرده ایم که در صورت نهایی شدن به صورت جوینت ونچر با یکدیگر همکاری خواهیم کرد.

امضای تفاهمنامه با شرکت انگلیسی ANGUS ENERGY برای اکتشاف نفت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، محمدهادی جامعی با تاکید بر لزوم پرهیز از خام فروشی در بخش نفت و گاز، اظهار داشت: ما مخالف این هستیم که چیزی به صورت خام فروخته شود چون نه تنها سودی ندارد بلکه دردی هم از کشور دوا نمی کند.

    وی با بیان اینکه نفت و گاز باید فرآوری شده و سپس فروخته شود، تصریح کرد: برق یکی از فرآوری های صنعت گاز است زیرا صادرات آن ارزش افزوده بالاتری دارد اما در بخش نیروگاهی راهکارهای دیگری هم مثل استفاده از انرژی باد و خورشید وجود دارد تا بتوانیم درآمدزایی بیشتری داشته باشیم.

    جامعی با بیان اینکه دولت به فکر این باشد که زیرساخت های اولیه کشور مثل برق، آبرسانی و نفت و گاز از هم جدا شوند، اظهار داشت: علاوه بر لزوم جداسازی این زیرساخت‌ها آنچه بیشتر اهمیت دارد فرآوری نفت و گاز است.

    وی در ادامه گفت: ما بعد از برجام با یکی از معروف‌ترین شرکت‌های حوزه اکتشاف و استخراج به نام   ANGUS ENERGY از کشور انگلستان تفاهمنامه امضا کرده‌ایم که در صورت نهایی شدن به صورت جوینت ونچر با یکدیگر همکاری خواهیم کرد.

    وی همچنین از تهیه پیش نویس اولیه تفاهمنامه استخراج در سفره های نفتی و گازی دریای شمال و جنوب با فلات قاره و پایانه های نفتی خبر داد و خاطر نشان کرد:  ما فعلا به خاطر این که درگیر حاشیه‌های سیاسی نشویم برای امضای قرارداد دست به عصا راه می رویم و همه جوانب را نیز در نظر می‌گیریم.

    وی در بخش دیگر این گفت‌وگو درباره نگرانی بخش خصوصی ایرانی از  ورود  شرکت های خارجی به کشور، اظهار داشت: راهکار این مسئله این است که دولت پیش از عقد قرارداد از شرکت های بخش خصوصی حمایت کند و به نحوی عمل کند که بخش خصوصی متضرر نشود.

    وی فعالیت در بخش خوردگی را نیز از دیگر فعالیت‌های شرکت متبوعش عنوان کرد و افزود: ما در بخش جلوگیری از خوردگی فازهای 15 و 16، 20 و 21 فعالیت مشاوره‌ای داشته‌ایم و همچنین در زمینه نیروگاه‌سازی و صنایع  HIGH POWER فعال هستیم.

    برچسب ها