عصر خودرو

رئیس کل بانک مرکزی:

پیش نیاز تک نرخی شدن ارز، ارتباطات بین‌المللی و رعایت استانداردهای جهانی است

عصر بازار- رئیس کل بانک مرکزی گفت: مهم‌ترین پیش نیاز تک نرخی شدن ارز، دسترسی به ارتباطات بانکی بین‌المللی است.

پیش نیاز تک نرخی شدن ارز، ارتباطات بین‌المللی و رعایت استانداردهای جهانی است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، رئیس کل بانک مرکزی در مورد زمان اجرایی شدن طرح تک نرخی شدن ارز گفت:‌ این مورد یکی از جدی‌ترین برنامه‌های بانک مرکزی است و آن قسمت‌هایی که امکان اجرایی شدن داشته به تدریج در ماه‌های گذشته انجام شده است.

    ولی الله سیف ادامه داد: بخش‌های دیگر نیز در شرف انجام است اما برای اعلام رسمی این امر،  پیش نیازهایی لازم است و تا زمانی‌که این پیش نیازها حاصل نشود، تک نرخی شدن ارز امکان‌پذیر نیست زیرا این موضوع برای بانک مرکزی تعهد آور است.

    وی اظهار داشت: مهم‌ترین پیش نیاز، دسترسی به ارتباطات بانکی بین‌المللی در حد نیاز است. اگر چه با اتفاقاتی که در چند ماه اخیر افتاده، روند ارتباطات بانکی ما رو به گسترش‌است اما سرعت لازم را نداشته است و امیدواریم ظرف یکی دو ماه آینده به این شرایط دست پیدا کنیم.

    رئیس کل بانک مرکزی گفت: یکی دیگر از پیش نیازهای مهم و ضروری برای اجرایی شدن این طرح، همگام شدن بانک‌های کشورمان با استانداردهای بین المللی است که در این زمینه هم اقدامات خوبی انجام شده است و به صورت مرتب ، منطبق شدن عملیات بانکی بانک‌ها با استانداردهای جهانی را رصد می‌کنیم.

    وی افزود: در مجموع برای عملیاتی شدن این طرح، نباید عجله کرد و برای اجرای مطلوب آن باید به فراهم شدن بستر لازم و تامین پیش نیازهای آن دقت داشت.

    برچسب ها