عصر خودرو

پوتین:

روسیه مایل به فریز تولید نفت خود در سطح فعلی است

عصر بازار- رئیس جمهور روسیه با بیان این که مانعی بر سر راه توافق اوپک در ماه جاری میلادی نمی بیند گفت: روسیه مایل به فریز تولید خود در سطح فعلی است.

روسیه مایل به فریز تولید نفت خود در سطح فعلی است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، پس از پیشرفت در مذاکرات صادر کنندگان نفت برای غلبه بر اختلافات در مورد کاهش تولید، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه گفت، وی مانعی بر سر راه توافق اوپک در ماه جاری میلادی نمی بیند. وی تایید کرده که روسیه مایل به فریز تولید خود در سطح فعلی است.
    پوتین به خبرنگاران گفت: «صد در صد نمی توانم بگویم توافقی به دست خواهد آمد یا نه. اما احتمال اینکه توافقی به دست بیاید زیاد است... اختلافات اصلی در درون اوپک اگر تاکنون برطرف نشده باشد، می تواند برطرف شود.»
    پس از آنکه مذاکرات اولیه با هدف فریز تولید نفت در ماه آوریل امسال شکست خورد، توافقی اولیه در ماه سپتامبر در الجزایر برای کاهش تولید اوپک به 32.5 تا 33 میلیون بشکه به دست آمد. هرچند وعده اوپک برای کاهش تولید هنوز نهایی نشده، اما به گفته دو منبع اگاه، روسیه به اتکای مذاکرات در این باره، پیش بینی خود از درآمدهای نفتی در بودجه سال آینده خود را بیش از 400 میلیارد روبل (6 میلیارد دلار) افزایش داده است.
    پوتین ضمن تکرار موضع روسیه گفت، در سطح فعلی «ما مشکلی برای فریز تولید نداریم.»
    بزرگترین صادرکننده نفت جهان پس از کاهش شدید قیمت نفت و تحریم های غرب بر سر ماجرای اوکراین، با بدترین رکو اقتصادی دو دهه گذشته خود مواجه است. علاوه بر مذاکرات اوپک برای کاهش تولید، روابط نزدیک تر مسکو با دولت جدید دونالد ترامپ در آمریکا می تواند به این کشور در کاهش فشارها بر اقتصادش کمک کند.

    برچسب ها