عصر خودرو

رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی:

ثبات قیمت مرغ با عرضه در بورس کالا

عصر بازار- عرضه محصولات در بورس کالا شفاف سازی قیمت را به همراه دارد و نوسان قیمت را به حداقل می رساند.

ثبات قیمت مرغ با عرضه در بورس کالا
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از باشگاه خبرنگاران، رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی با بیان مطلب فوق گفت :عرضه محصولات در بورس کالا شفاف سازی قیمت را به همراه دارد از این رو می تواند نوسان قیمت را به حداقل برساند .

    محمد یوسفی رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی، در خصوص تاثیر عرضه مرغ در بورس کالا و بهبود شرایط مرغداران اظهار داشت:  عرضه محصولات در بورس کالا شفاف سازی قیمت را به همراه دارد و نوسان قیمت را به حداقل می رساند.

    وی افزود : از آنجا که اکثر معاملات در بورس کالا به صورت فروش نقدی است از این رو پیشنهاداتی مبنی بر عرضه مرغ زنده در بورس کالا داریم .

    یوسفی با اشاره به اینکه عرضه مرغ زنده برای اولین بار در بورس کالا صورت خواهد گرفت ، بیان کرد :گرچه طی سال های اخیر، عرضه مرغ منجمد از سوی شرکت پشتیبانی صورت گرفته بود اما تا کنون مرغ زنده در بورس کالا مورد معامله قرار نگرفته است.

    رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی ادامه داد: با توجه به آنکه عرضه مرغ منجمد در اختیار مرغدار نیست و تنها از سوی شرکت پشتیبانی امور دام ، کشتارگاه ها و زنجیره ها صورت می گیرد لذا دامداران نمی تواند به طور مستقیم از مزایای عرضه در بورس بهره مند شوند.

    وی با بیان اینکه مرغداران با کمبود نقدینگی برای جوجه ریزی روبرو هستند ، عنوان کرد: دریافت پول حاصل از فروش مرغ زنده از سوی کشتارگاه به مرغداران با مدت زمان حداقل دو ماه انجام می شود  که در نهایت همین امر موجب شده تا مرغداران برای جوجه ریزی خود با مشکلاتی روبر شوند از این رو با عرضه مرغ در بورس کالا مرغداران از مزیت فروش نقدی بهره مند می شوند.

    رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی با اشاره به اینکه تولیدکنندگان با زیان حاصل از فروش مرغ دست و پنجه نرم می کنند ، تصریح کرد : با توجه به آنکه نرخ تمام شده هر کیلو مرغ برای مرغداران 7 الی 7 هزار و 500 تومان است ، مرغداران با زیان هزار و 500 تومانی در فروش هر کیلو مرغ روبرو هستند از این رو عرضه مرغ زنده در بورس کالا می تواند تا حدودی از زیان مرغداران بکاهد .

    همچنین در ادامه عظیم حجت عضو هئیت مدیره اتحادیه مرغ گوشتی نیز در این رابطه  گفت : با توجه به گستردگی تولید درصنعت مرغ ، عرضه محصول در بورس کالا می تواند به عنوان بازار جدید علاوه بر ثبات قیمت از تنش های موجود در بازار جلوگیری به عمل آورد.

    وی افزود : با توجه به آنکه عرضه مرغ در بورس کالا برای اولین بار آغاز شده است لذا با برنامه ریزی های دقیق و اطلاع رسانی به استان ها می توان حجم وسیع تر این محصول را در بورس عرضه کرد که در نهایت سود حاصل از شفاف بودن قیمت ها عاید تولیدکنندگان و مصرف کنندگان خواهد شد

    برچسب ها