عصر خودرو

کویت و چین صندوق مالی هشت میلیارد دلاری احداث کردند

عصر بازار- وزارت بازرگانی کویت به رغم کاهش بودجه و مشکلات ناشی از کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی، از تأسیس صندوق مالی مشترک با چین با سرمایه اولیه هشت میلیارد دلاری خبر داد.

کویت و چین صندوق مالی هشت میلیارد دلاری احداث کردند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، مقامات کویت و چین برای تأسیس این صندوق رایزنی های مشترکی را انجام داده و با تعامل دوجانبه برای سرمایه گذاری خارجی با یکدیگر همکاری می کنند. این صندوق مالی قرار است با سرمایه در اختیار خود نسبت به خرید املاک و فعالیتهای عمرانی در نیویورک و نقاطی در اروپا اقدام کند و سود مالی از تأسیس آن عاید دو کشور شود.
    کویت به رغم برخورداری از سطح مطلوبی از روابط با آمریکا، تعامل گسترده تجاری خود با چین را حفظ کرده و به عنوان یکی از بزرگترین صادرکنندگان نفت به چین به شمار می رود. در همین راستا وزارت نفت کویت اعلام کرده است که به منظور توسعه همکاریها، چین در بزرگترین تأسیسات نفتی کویت سرمایه گذاری خواهد کرد که این اقدام در چارچوب توسعه صنایع نفتی این کشور و تقویت موقعیت کویت در 'اوپک ' صورت می گیرد.
    به نوشته نشریه الانباء وزارت نفت کویت تأکید کرده است که شرکت نفتی 'سینوبیک' چین برنده مناقصه توسعه پالایشگاه 'الاحمدی' که بزرگترین تأسیسات نفتی کویت است، شده و امتیاز کامل اجرای طرح توسعه این پالایشگاه را تصاحب کرده است. شرکت سینوبیک چین در رقابت با یک کمپانی سرشناس ایتالیایی برنده مناقصه شده و تأسیسات بزرگ تصفیه و استخراج گوگرد در پالایشگاه الاحمدی کویت را احداث خواهد کرد.
    کویت قصد دارد در شش سال آینده ٤٢ میلیارد دلار در صنعت نفت خود سرمایه گذاری کند و با وجود افت قیمت نفت، این کشور تا پایان سال 2022 میلادی سرمایه گذاری کلانی را در این صنعت انجام خواهد داد. با توجه به این که کویت در پی اعمال راهبردی سه گانه شامل افزایش تولید نفت، توسعه پالایشگاه ها و به جریان انداختن طرح 'سوختهای پاک' (Clean Fuels Peojects) است، شرکت ملی نفت این کشور در نظر دارد تا سال 2022 میلادی، سرمایه گذاری گسترده ای در صنعت نفت انجام دهد.
    مقامات شرکت ملی نفت کویت در نشست کمیسیون نفت این کشور نیز اعلام کرده اند که این سرمایه گذاریها در جهت توسعه دو پالایشگاه اصلی بندر الاحمدی و بندر 'عبدالله' خواهد بود.

    برچسب ها