عصر خودرو

در نهمین نشست خبری «یک دیدار، یک عرضه» مطرح شد:

تامین ۱۵ درصد از سرانه مصرف آب‌میوه در کشور توسط پاکدیس

عصر بازار- شرکت «پاکدیس» که در صف عرضه اولیه فرابورس ایران قرار گرفته‌است تا دهه ۷۰ تولید آب‌میوه را به صورت انحصاری در کشور برعهده داشت و به گفته مدیرعامل آن در حال حاضر ۱۵ درصد از ۱۰ لیتر سرانه‌ مصرف آب‌میوه در کشور و ۴۲ درصد آب‌میوه گازدار ایران را تامین می‌کند.

تامین ۱۵ درصد از سرانه مصرف آب‌میوه در کشور توسط پاکدیس
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فرابورس ایران، مدیرعامل و عضو هیات‌مدیره شرکت پاکدیس در نهمین نشست خبری «یک دیدار، یک عرضه» گفت: ایجاد سامانه‌های پخش مویرگی و گسترش نمایندگی‌ها به توسعه بیشتر پاکدیس منجر شده‌ و از آن‌جایی که در چهار سال گذشته میزان فروش در صورت‌های مالی این شرکت بین 125 تا 140 میلیارد تومان و در سال گذشته به سود هشت میلیارد تومانی رسیده‌است، تصمیم به ورود به بازار فرابورس گرفته‌شد.
    ناصر صمدی در این نشست خبری که امروز اول آذرماه در شرکت فرابورس ایران برگزار شد با اشاره به اینکه شرکت پاکدیس نخستین بسته‌بندی آب‌میوه را در ایران تولید کرد گفت که این شرکت از سال 1387 نیز برای نخستین بار دست به تولید آب‌میوه گازدار در کشور زد به طوری که پس از آن، سقف تولید پاکدیس نسبت به 30 سال گذشته که 20 تا 25 میلیون لیتر بود به 110 میلیون لیتر افزایش یافته‌است.
    صمدی با بیان این‌که حاشیه‌ سود شرکت پاکدیس پیش از کسر مالیات در شش ماهه اول سال حدود 11 درصد و در مجموع تا پایان سال حدود 7 درصد است گفت: میزان سرمایه پاکدیس 28 میلیارد تومان و ارزش روز دارایی‌های ثابت شرکت 78 میلیارد تومان است.
    شرکت پاکدیس در سال 1349 راه‌اندازی شد و در سال 1353 به بهره‌برداری رسید که در زمینه تهیه، تولید، کشت مواد اولیه صنایع غذایی، تاسیس کارخانه‌های مواد غذایی به ‌ویژه استحصال انگور و توزیع و فروش آب‌میوه، کنسرو و نوشابه‌های غیر الکلی فعالیت می‌کند.
    سهام‌داران اصلی پاکدیس، شرکت مادرتخصصی گسترش صنایع غذایی سینا با 51 و بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی با 49 درصد هستند.
    در ادامه این نشست، صمدی یکی از رسالت‌های پاکدیس را توجه به سلامت و مصرف نکردن مواد نگهدارنده‌ مضر و همچنین کاهش شکر و چربی در محصولاتشان دانست و گفت: پاکدیس نخستین خط تولید کنسانتره را در کشور راه‌اندازی کرد و یکی از نوآوری‌های این شرکت این است که می‌خواهیم در آینده برای تولید ماءالشعیر از سبزیجات استفاده کنیم.
    او در پاسخ به سؤال یکی از خبرنگاران درباره میزان صادرات و کشورهای هدفِ محصولات پاکدیس بیان داشت: 2.5 درصد از کل فروش سال جاری شرکت، سهم صادرات است و با توجه به اینکه محصولات نهایی ما عمدتا به صورت مایع است، صادر کردن آن‌ها به کشورهای دور به‌صرفه نیست درنتیجه این محصولات را بیشتر به عراق و افغانستان صادر می‌کنیم اما روسیه بازار اصلی برای ارسال محصولات خام از جمله انار، انگور سیاه و هویج است.
    قرار است 10 درصد از سهام شرکت پاکدیس که شامل چهار کارخانه‌ پاکدیس، سردشت، سلماس و کرمان است و نماد آن در 11 بهمن 1394 در بازار فرابورس ایران درج شده‌ در عرضه اولیه و 10 درصد دیگر آن یکسال پس از عرضه اولیه وارد بازار شود.

    برچسب ها