عصر خودرو

شنبه هفته جاری به ثبت رسید؛

رشد ۲۷۷ درصدی حجم معاملات آتی سکه

عصر بازار- حجم معاملات آتی سکه در بورس کالای ایران طی روز شنبه به رقم ۸ هزار و ۲۰۰ قرارداد و ارزش آن به ۹۶۲ میلیارد ریال رسید که نسبت به آخرین معامله در هفته گذشته رشد ۲۷۷ درصدی را تجربه کرد، چرا که حجم معاملات در روز پنجشنبه به ۲ هزار و ۵۰۱ قرارداد رسیده بود.

رشد ۲۷۷ درصدی حجم معاملات آتی سکه
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، بهای سکه در بازار نقدی و آتی بورس کالای ایران طی معاملات روز شنبه به دلیل افت اونس طی روز جمعه  با روند نزولی رو به رو شد، به طوری که قیمت سکه در پنج سررسید دی، اسفند، اردیبهشت، تیر و شهریورماه در مسیر کاهشی قرار گرفتند.

    به این ترتیب روز گذشته سکه تحویل دی ماه با افت 0/83 درصدی به قیمت یک میلیون 115 هزار تومان رسید. از سویی قرارداد تحویل اسفند نیز با قیمت یک میلیون و 131 هزار تومان معامله شد و 0/72 درصد کاهش داشت. سکه تحویل اردیبهشت سال آتی نیز با افت قیمت 0/7 درصدی با نرخ یک میلیون و 147 هزار تومان به فروش رسید. همچنین سررسید  تیر سال آینده با نرخ یک میلیون و 165 هزار تومان معامله شد و کاهش 0/78 درصدی را به ثبت رساند و در پایان نیز سر رسید شهریور ماه با افت 0/71 درصدی با قیمت یک میلیون و 185 هزار تومان معامله شد.

    در بازار نقدی چه گذشت؟

    روز شنبه، همسو با افت قیمت دلار، سکه تمام بهار آزادی 12 هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به قیمت یک میلیون و 101 هزار تومان رسید. این بیشترین کاهش فلز گرانبهای داخلی از 23 آبان بود و آن را به کمترین قیمت از دومین روز آبان‌ماه رساند. با وجود افت روز آخر، بازدهی سکه در آبان‌ماه به 6/ 0 درصد رسید.

    بازار گواهی سپرده سکه طلا

    همچنین حجم معاملات گواهی سپرده سکه طلا در بورس کالای ایران طی معاملات امروز به 22 سکه به ارزش 242 میلیون ریال رسید.

    معاملات سکه در کنار سهام در سامانه برخط معامله گران سهام یکی از جذابیت معاملات گواهی سکه در بورس کالاست به طوریکه سرمایه گذاران می توانند سکه و سهام را در کنارهم در پرتفوی خود مشاهده کننده و در هر لحظه از نوسانات و سود و زیان خود مطلع شوند.

    برچسب ها