عصر خودرو

دوشنبه ۱ آذر؛

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی

عصر بازار- در معاملات امروز دوشنبه ۹۵.۰۹.۰۱ در بازار برق بورس انرژی ۱,۵۲۶ مگاوات برق به ارزش ۸ میلیارد و ۲۷۶ میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته با کاهش ۶۲ درصدی همراه بوده است.

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مبین سرمایه، میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات بارپایه روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژیهمچنان روند باثبات خود را در محدوده 360,000 ریال حفظ کرده است. 

    Image

    نمودار میانگین وزنی قیمت:

    Image

    Image

    همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت مشاهده میشود؛ در طول یک ماه گذشته قیمت روندی کم نوسان در محدوده 360,000 ریال داشته و تغییرات چندانی در آن مشاهده نمی‌شود. 

    امروز در بازار برق بورس انرژی، در نمادهای میان‌باری کاهش قیمت به ثبت رسید اما در سایر نمادها قیمت‌ها در محدوده روز معاملاتی گذشته به ثبت رسید. اختلال در سیستم معاملاتی، در اواخر بازار مانع از افزایش حجم و ارزش معاملات شد.

    آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی: 

    Image

     

     

    بررسی روند نماد 13950907 :

    نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13950907 را نشان می‌دهد. همانطور که مشاهده می‌شود قیمت در طول دوره روندی باثبات در محدوده 360,000 ریال را طی کرده است.

    روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشاهده می شود؛ قیمت در ابتدای دوره روندی نزولی را پیش گرفته و پس از رسیدن به محدوده 370,000 ریال روندی صعودی به خود گرفته و در انتهای دوره در محدوده 385,000 ریال به کار خود پایان داده است. 

    در این نماد تا به امروز 864  مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 17.08.1395 با 290  مگاوات می‌باشد. 

    Image

    روند نماد 13940907 (روند قیمتی نماد فوق در سال گذشته) :

    Image

     

     

    برچسب ها