عصر خودرو

جهانگیری در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی عنوان کرد:

ضرورت واگذاری طرح های عمرانی به بخش خصوصی

عصر بازار- معاون اول رییس جمهوری به گزارش دبیرخانه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در خصوص عملکرد و اقدامات انجام شده به منظور واگذاری طرح های عمرانی نیمه تمام اشاره کرد و گفت: واگذاری طرح های عمرانی نیمه تمام به بخش خصوصی برای دولت یک ضرورت اساسی است.

ضرورت واگذاری طرح های عمرانی به بخش خصوصی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، اسحاق جهانگیری ظهر دوشنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی موفقیت در واگذاری این طرح ها را نیازمند عزم ملی و کار جدی از سوی همه دستگاه های اجرایی دانست و افزود: دولت از واگذاری طرح های نیمه تمام عمرانی به دنبال درآمد نیست و هدف اصلی اجرای این طرح ها تسریع در تکمیل آنها و بهره مند شدن مردم از مزایای این طرح ها است.
    وی خواستار برگزاری جلساتی با عضویت دستگاه های مرتبط و سازمان برنامه و بودجه کشور و نیز استاندارانی که عملکرد موفق و ناموفق در واگذاری طرح ها داشته اند شد و گفت: سازمان برنامه و بودجه کشور در این جلسات موانع و مشکلات فراروی واگذاری طرح ها را احصاء و به ستاد گزارش نماید.
    معاون اول رییس جمهور افزود: مسئولیت واگذاری 2500 طرح عمرانی نیمه تمام به بخش خصوصی بر عهده سازمان برنامه و بودجه کشور است و انتظار داریم این سازمان بتواند در پایان سال گزارش عملکرد مناسبی در این زمینه ارائه نماید.
    جهانگیری همچنین با اشاره به گزارش وزیر نفت از انعقاد قرارداد با شرکت توتال برای اجرای فاز 11 پارس جنوبی، این اقدام وزارت نفت را کاری مهم ارزیابی کرد و گفت: این اقدام در راستای سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی انجام شده که هم منجر به انتقال فناوری های نوین به کشور می شود و هم استفاده از ظرفیت های داخلی را مورد توجه قرار داده است.
    وزیر امور اقتصادی و دارایی نیز در این جلسه با تاکید براینکه واگذاری طرح های عمرانی نیمه تمام به بخش خصوصی در چارچوب روش های سنتی امکانپذیر نیست، گفت: نگاه به موضوع واگذاری باید تغییر کند و شرایط باید به گونه ای باشد که بخش خصوصی انگیزه و رغبت کافی برای اجرای طرح های نیمه تمام داشته باشد.
    در این جلسه که وزرای صنعت، معدن و تجارت، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، راه و شهرسازی، نیرو، نفت، جهاد کشاورزی، رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، رییس کل بانک مرکزی، معاون حقوقی رییس جمهور، معاون رییس جمهور در امور اجرایی، مشاور اقتصادی رییس جمهور و رییس هیات عامل صندوق توسعه ملی نیز حضور داشتند، دبیرخانه ستاد گزارشی از عملکرد و اقدامات انجام شده به منظور واگذاری طرح های عمرانی به بخش خصوصی ارائه کرد.
    دبیر ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در این گزارش با اشاره به روند شناسایی پروژه های ملی و استانی قابل واگذاری گفت: جمع کل پروژه های شناسایی شده ملی و استانی قابل واگذاری تا پایان آبان ماه سال جاری 6267 پروژه بوده است.
    وی همچنین تعداد پروژه های ملی و استانی واگذار شده را 933 پروژه عنوان کرد و افزود: اعتبار کل سرمایه گذاری برای این تعداد پروژه 87.5 میلیارد ریال بوده است که از این تعداد 700 پروژه تکمیل به بهره برداری رسیده، 94 پروژه جدید و 139 پروژه نیز نیمه تمام است.
    در این گزارش همچنین تعداد پروژه های تصمیم گیری شده برای واگذاری 576 عدد اعلام شد و گزارشی نیز از پروژه های در حال فراخوان برای واگذاری ارائه شد که تعداد آنها 650 عدد بود.
    وزیر نفت هم در این نشست گزارشی از انعقاد قرارداد با شرکت توتال برای اجرای فاز 11 پارس جنوبی و جزئیات مربوط به این قرارداد ارائه کرد.
    به گزارش پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رییس جمهوری، در این جلسه موضوع واگذاری طرح های عمرانی نیمه تمام مورد بحث و بررسی قرار گرفت و نظرات و دیدگاه های مختلف درباره ابعاد و زوایای مختلف این موضوع مطرح شد و مقرر گردید دبیرخانه ستاد جلساتی در این خصوص برگزار و پس از احصاء موانع و مشکلات موجود و نیز نقاط ضعف و قوت در این زمینه، نتایج را در جلسه آتی ستاد مطرح کند.

    برچسب ها