عصر خودرو

مدیرکل صنایع معدنی خبر داد:

ایرادات طرح‌های فولادی اصلاح شد

عصر بازار- علیرغم انتقاداتی کار شناسان به جا نمایی طرح های فولادی نیمه کاره ماده از دولت قبل دارمد، مدیر کل صنایع معدنی وزارت صنعت معدن و تجارت از اصلاح ایرادات این طرح ها در جریان تکمیل خبر داد.

ایرادات طرح‌های فولادی اصلاح شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، فولاد سپید دشت چهارمحال بختیاری اولین پروژه از هفت طرح فولادی متوقف مانده از دولت قبل بود که با ظرفیت تولید 800 هزار تن در روز های گذشته افتتاح شد و به مدار تولید پیوست و حالا متصدیان صنایع معدنی کشور از افتتاح طرح های فولادی نیریز، شادگان و میانه تا پایان امسال خبر می دهند.

    این هفت طرح فولادی شامل سپید دشت، بافت، قائنات، شادگان، نیریز، میانه و سبزوار که تکمیلش در صدر سیاست های معدنی دولت قرار دارند، در حقیقت میراثی نیمه کاری از دولت قبل هستند که جدای از ناقص ماندنشان تا شروع به کار دولت یازدهم، با انتقاداتی اساسی از سوی صاحب نظران این صنعت مواجه بودند که از جمله این انتقادات مسئله جا نمایی تاسیسات مناسب و عدم در نظر گرفتن دسترسی به زیر ساخت های اساسی به خصوص آب بود.

    در همین باره محمد فاطمیان - مدیرکل صنایع فولادی وزارت، صنعت معدن و تجارت - با بیان این که این طرح های فولادی به هر حال میراثی از گذشته است و در مرحله ای قرار دارند که جز تکمیل آنها چاره ای نیست، عنوان کرد: با وجود آن که بر جانمایی طرح های فولادی و انتقادات وارد بر آن میراثی از گذشته است اما این مسئولیتی را از ما سلب نمی کند، بلکه تلاش امروز تلاش هایی صورت گرفته است تا نقایص موجود در این طرح بر طرف شود.
    فاطمیان افزود: وزارت خانه شرایط را برای اصلاح این طرح ها نا دیده نگرفته بلکه تلاش شده تا در خرید ماشین آلات باقی مانده و نصب آنها از جدید ترین تکنولوژی ها استفاده کند که تا جای ممکنه در مسیر تولید بهینه سازی صورت بگیرد و حتی در مواردی نیز دست به باز طراحی هایی زده است تا ایرادات موجود در طرح ها را برطرف کند.
    این مقام مسئول ادامه داد: با باز دید های دوره ای که به طور میانگین هر 15 روز یک بار توسط دستگاه های مربوطه شامل، شرکت ملی فولاد، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی (ایمیدرو)٬ معاونت طرح و برنامه و معاونت معادن و صنایع معدنی وزارت خانه صورت می‌گیرد می توان گفت امروز دیگر هیچ نقطه کور بحرانی در طرح های فولادی وجود ندارد.
    وی با بیان این که نقاط مناسب صنایع فولاد شناسایی شده است، اظهار کرد: چهار استان جنوبی ایران شامل بوشهر، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و خوزستان بخاطر دسترسی آسان به انرژی و کریدورهای بین المللی حمل و نقل نقاط مناسب صنعت فولاد تشخیص داده شدند و در سند طرح جامع فولادی به ثبت رسیدند.
    مدیر کل صنایع فولادی همچنین با اشاره طرح جامع فولادی اضافه کرد که تا سال 1404 تولید فولاد باید به 55 میلیون تن در کشور برسد که 45 میلیون تن از این مقدار مربوط به مصرف داخلی و 14 میلیون تن نیز برنامه صادراتی خواهد داشت.

    برچسب ها