عصر خودرو

افزایش حجم گاز ترانزیتی اتحادیه اروپا از اوکراین

عصر بازار- شرکت دولتی گاز اوکراین اعلام کرد که تا پایان سال ۲۰۱۶ میلادی بیش از ۸۰ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی از این کشور به اتحادیه اروپا ترانزیت می‌شود.

افزایش حجم گاز ترانزیتی اتحادیه اروپا از اوکراین
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، بر این اساس امسال میزان گاز صادراتی ترانزیتی از اوکراین رشدی 19 درصدی خواهد داشت، سال گذشته 67.5 میلیارد مترمکعب گاز از این کشور ترانزیت شده بود.

    با این حال الکساندر نوواک وزیر انرژی روسیه نسبت به خطرات ناشی از حمل و نقل گاز در زمستان امسال از مسیر اوکراین هشدار داد.

    به گفته وی، تجهیزات پمپاژ و ذخیره سازی گاز در اوکراین تنها ظرفیت 14.7 میلیارد متر مکعب را دارد حال آنکه برای جلوگیری از قطع احتمالی گاز اتحادیه اروپا باید حداقل ظرفیت موقت ذخیره سازی 17 میلیارد مترمکعب فراهم شود.

    وی همچنین خواستار نشست سه جانبه روسیه، اتحادیه اروپا و اوکراین برای بررسی مشکلات صادرات گاز روسیه به اتحادیه اروپا از مسیر اوکراین شده است.

    تنش در روابط روسیه  و اوکراین بر سر کریمه باعث شده صادرات گاز روسیه به اتحادیه اروپا از مسیر اوکراین با اختلاف نظرهای فراوان در قیمت ترانزیت گاز مواجه شود و روسیه بارها اوکراین را به برداشت غیر قانونی گاز متهم کرده است.

    برچسب ها