عصر خودرو

واکنش وزارت راه به اظهارات ایرباس و بویینگ

عصر بازار- قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با بیان این که نمایندگان ایرباس و بویینگ اظهارات اخیر خود را به صورت رسمی و کتبی به ما اعلام نکرده‌اند، گفت: جلسه بعدی مذاکرات با نمایندگان ایرباس و بویینگ در هفته جاری برگزار می‌شود.

واکنش وزارت راه به اظهارات ایرباس و بویینگ
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، اصغر فخریه کاشان در واکنش به اظهارات منتشر شده از سوی مقامات ایرباس و بویینگ مبنی بر این که اگر دولت آمریکا فروش هواپیما به ایران را ممنوع کند، به این تصمیم احترام می گذارند و یا این که وضعیت بلاتکلیفی برای فروش هواپیما به ایران ایجاد شده، گفت: هنوز نمایندگان ایرباس و بویینگ به صورت رسمی چیزی را به ما اعلام نکرده‌اند.

    وی ادامه داد: نمایندگان ایرباس و بویینگ به صورت مستمر و دائم با ما در تماس هستند اما هنوز موضوعی را به صورت رسمی و کتبی به ما اعلام نکرده‌اند.
    فخریه کاشان در پاسخ به این سوال که گفته می شود، یک فروند ایرباس جدید A321 در مراحل چک نهایی برای ورود به ناوگان هوایی ایران است، این ایرباس چه زمانی وارد ناوگان ایران ایر می شود؟، اظهار داشت: ایرباس 321 از جمله 5 فروند ایرباسی است که تا پایان سال شمسی وارد ناوگان هوایی کشورمان می شود.
    قائم مقام وزیر راه و شهرسازی درباره اظهارات مسئولان ایرباس مبنی بر این که به شرط پرداخت نقدی یک فروند ایرباس نو را تا پایان سال به ایران تحویل می دهد، گفت: هنوز هیچ مذاکره‌ای درباره پرداخت نقدی برای خرید هواپیماهای نو نداشته‌ایم. هنوز هیچ یک از این اظهارات به طور رسمی به ما اعلام نشده است.
    وی در پاسخ به این پرسش که اگر شرط ایرباس پرداخت نقدی باشد، ایران این شرط را خواهد پذیرفت؟ ، گفت: منبع مالی برای خرید نقدی هواپیماهای نو از ایرباس نداریم اما تاکید می‌کنم هنوز ایرباس درباره این درخواست خود به صورت رسمی با ما وارد مکاتبه و مذاکره نشده است.
    عضو ارشد مذاکره کننده تیم هوایی ایران درباره احتمال خرید هواپیماهای شرقی از جمله سوخو تاکید کرد: تمام سازندگان هواپیما قصد فروش هواپیما به ایران را دارند اما ما هیچ تغییری را در برنامه خرید هواپیماهای جدید نداشته‌ایم.
    فخریه کاشان همچنین درباره خرید هواپیما از امبرائر و بمباردیه گفت: مذاکرات با تمام فروشندگان هواپیما در حال انجام است و تماس‌های مستمر برقرار است. مدل هواپیماهای بمباردیه و امبرائر از جمله هواپیماهای کوچک هستند و برخی از قطعات این هواپیماها هم از آمریکا تامین می شود بنابراین مشکلاتی که برای خرید ایرباس و بویینگ وجود دارد شامل حال هواپیماهای بمابردیه و امبرائر می شود.
    قائم مقام وزیر راه و شهرسازی درباره جلسه بعدی مذاکره با نمایندگان ایرباس و بویینگ گفت: در هفته جاری جلسه‌ای برای ادامه مذاکرات با نمایندگان ایرباس و بویینگ برگزار می‌شود.

    برچسب ها