عصر خودرو

با تعمیر چاه‌ها؛

ظرفیت تولید نفت ایران در خلیج فارس افزایش یافت

عصر بازار- یک مقام مسئول در شرکت نفت از افزایش ۱۰ هزار بشکه‌ای ظرفیت تولید نفت خام ایران در یکی از میادین نفتی خلیج فارس با تکمیل یک پروژه تعمیراتی چاه‌های نفت خبر داد.

ظرفیت تولید نفت ایران در خلیج فارس افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از شرکت نفت فلات قاره، منوچهر داوودی در تشریح طرح جدید افزایش تولید نفت ایران در خلیج فارس، گفت: با اجرای عملیات تعمیر تعدادی از چاه‌های دریایی، تولید روزانه نفت میدان اسفند در سکوی ایلام در منطقه عملیاتی سیری شرکت نفت فلات قاره ایران در مجموع 10 هزار بشکه و تولید گاز طبیعی این میدان حدود پنج تا 10 میلیون فوت‌مکعب در روز افزایش می‌یابد.

    مدیر امور فنی شرکت نفت فلات قاره ایران، افزود: این افزایش ظرفیت تولید نفت ایران در خلیج فارس، پس از ١٦ سال و با توجه به مشکلات بستر دریا و نبود امکان استقرار دکل‌های حفاری عملیاتی می‌شود.

    این مقام مسئول هدف از تعمیر این چاه که بر روی سکوی WPE-٢ میدان نفتی ایلام قرار دارد را تامین خوراک گاز NGL  سیری عنوان کرد و یادآور شد: در هفته جاری با استقرار دکل «پاسارگاد 100» به عنوان سومین دکل ایرانی به کار گرفته شده در شرکت نفت فلات قاره بر روی یکی از سکوهای میدان ایلام، در نظر است نسبت به حفاری و تعمیر هفت حلقه چاه با استفاده از ٢ دستگاه دکل حفاری در این میدان اقدام شود.

    به گفته  مدیر امور فنی شرکت نفت فلات قاره ایران حفاری و تعمیر چاه‌های باقیمانده نیز در اسرع وقت انجام می‌شود.

    جزیره سیری در حدود ٧٢ کیلومتری خط ساحلی ایران در جنوب بندر لنگه و 40 کیلومتری غرب جزیره ابوموسی قرار گرفته است.

    برچسب ها