عصر خودرو

مرادی :

راه‌اندازی کامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس می‌تواند کشور را از واردات بنزین خودکفا کند

عصر بازار- یک عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: دولت و وزارت نفت باید در عملیات عمرانی پالایشگاه ستاره خلیج فارس تسریع کنند زیرا راه‌اندازی آن کشور را در واردات بنزین خودکفا می‌کند.

راه‌اندازی کامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس می‌تواند کشور را از واردات بنزین خودکفا کند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، احمد مرادی با اشاره به اقدامات انجام شده در پالایشگاه نفتی ستاره خلیج فارس به منظور تسریع در بهره‌برداری آن گفت: تصور این بود که این پروژه زودتر به نتیجه برسد زیرا از سال 85 عملیات عمرانی و فعالیت آن آغاز شده و اکنون که در سال 95 قرار داریم 10 سال می‌گذرد و هنوز این مجموعه وسیع نیاز به کار دارد.

    نماینده مردم بندرعباس در مجلس خاطرنشان کرد: دولت و وزارت نفت باید در عملیات عمرانی تسریع کنند که هرچه زودتر به نتیجه برسد.

    وی با تأکید بر اینکه باید از نیروهای بومی در این پالایشگاه استفاده شود، گفت: ظرفیت هرمزگان در حوزه نفت و گاز بسیار وسیع است و 18 درصد از نفت کشور به صورت مستقیم و 45 درصد هم به طور غیرمستقیم است.

    این عضو کمیسیون انرژی مجلس، اظهار کرد: راه‌اندازی 100 درصدی پالایشگاه ستاره خلیج فارس می‌تواند کشور را از واردات بنزین خودکفا کند.

    وی در پایان بیان کرد: بر اساس آنچه تاکنون مسئولان اعلام کرده‌اند امیدواریم که تا پایان سال بطور کامل به بهره‌برداری برسد.

    برچسب ها