عصر خودرو

نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران خبر داد:

مطالعه آلمانیها برای سرمایه‌گذاری گسترده در بخش صنعت ایران

عصر بازار- نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به رشد ۲۵ درصدی واردات از آلمان گفت: آلمانیها مشغول مطالعه برای سرمایه گذاری با مقیاس بزرگ در ایران هستند.

مطالعه آلمانیها برای سرمایه‌گذاری گسترده در بخش صنعت ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، پدرام سلطانی با بیان اینکه روابط تجاری با کشورهای مختلف در حال بازیابی شدن است،گفت:  بواسطه تحریمها قدرت چانه زنی ایران در حوزه تجارت بین المللی کاهش یافته بود و در آن دوره به روابط تجاری با چند کشور محدود شده بودیم.

    وی افزود، نکته حائز اهمیت این است که برای بازسازی صنعت داخلی نمی‌توانستیم صرفا به کشورهایی مثل چین و کره متکی باشیم.

    سلطانی ادامه داد،کشوری مثل آلمان به عنوان یکی از قطبهای صنعتی می‌تواند در نوسازی سیستمهای صنعتی و تولیدی ما نقش به سزایی داشته باشد، به همین جهت بخشی از خریدهای کشور به ویژه در حوزه صنعتی به سمت آلمانیها سوق پیدا کرده است، رشد 25 درصدی واردات از کشور آلمان نیز بر همین موضوع تاکید دارد.

    نائب رئیس اتاق بازرگانی ایران با اشاره به اینکه  موضوع خرید تجهیزات تنها گام اول در نوسازی صنایع است گفت: شرکتهای آلمانی نیز در حال انجام مطالعات برای  سرمایه‌گذاری‌هایی با مقیاس بزرگ در سالهای آینده در ایران هستند.

    سلطانی تاکید کرد: در سالهای آینده با بحران بیکاری مواجه هستیم، بخشی که می‌تواند در این حوزه به کمک ما بیاید سرمایه گذاری خارجی است، چراکه سرمایه‌گذاری داخلی در شرایط فعلی  تکافوی ایجاد اشتغال به میزان لازم را نمی‌کند.

    وی افزود،  حوزه‌هایی مثل محصولات شیمیایی، پتروشیمی، لوازم  خانگی، تجهیزات نفتی، نیروگاهها و همچنین صنعت خودروسازی از جمله صنایعی است که شرکتهای آلمانی در حال بررسی جوانب برای ورود به بازار ایران هستند.

    برچسب ها