عصر خودرو

طرح چراغ‌خاموش افزایش قیمت‌ها کلید خورد؟

جزئیات تازه از افزایش قیمت برق

اعمال افزایش ۱۰درصدی از اول مرداد

عصر بازار- یک مقام مسئول در وزارت نیرو با اشاره به افزایش قیمت برق، اعلام کرد: از ابتدای مردادماه امسال، ۱۰ درصد افزایش بر روی تعرفه‌های برق لحاظ شده است.

جزئیات تازه از افزایش قیمت برق
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر، علیرضا احمدیزدی با بیان اینکه هم‌اکنون ظرفیت نصب‌شده نیروگاهی کل کشور به بیش از 74 هزار مگاوات رسیده است، گفت: در حال‌حاضر، بخشی از نیروگاه‌های کشور با توجه به پایان عمر مفید از رده خارج شده‌اند و این در حالی است که نیاز مصرف شبکه سراسری در تابستان امسال، در 30 تیرماه جاری 52 هزار و 697 مگاوات بوده است.

    معاون مدیریت مصرف برق شرکت توانیر با اشاره به همکاری 33 میلیون مشترک صنعت برق در مدیریت مصرف بهینه، تصریح کرد: اگر همکاری مشترکان صنعت برق نبود، حدود 3 هزار مگاوات خاموشی داشتیم.

    این مقام مسئول همچنین به شبکه‌های فرسوده برق و اتلاف انرژی اشاره کرد و افزود: با توجه به مشکلات نقدینگی که گریبانگیر صنعت برق شده است، فرصت بازسازی ایجاد نشد؛ ولی امیدواریم این عقب‌ماندگی‌ها جبران شود.

    معاون مدیریت مصرف برق توانیر، افزود: اگر مشترکان در بهینه‌سازی مصرف همکاری داشته باشند؛ مشکلات شبکه‌های فرسوده هم مدیریت می‌شود.

    وی درباره افزایش میزان مصرف برق در کشور، تاکید کرد: سالانه به طور متوسط، پنج درصد افزایش مصرف برق را در کل کشور داریم.

    احمدیزدی یادآور شد: با توجه به اینکه امسال 52 هزار مگاوات مصرف داشتیم، سال آینده این میزان مصرف به 55 هزار مگاوات برسد.

    این مقام مسئول با بیان اینکه سال‌های اخیر با توجه به بخشنامه‌ها و آئین‌نامه‌هایی که از سوی وزارت نیرو ابلاغ شده،  روش‌های مختلف جلب همکاری برای مشترکان تعیین شده است، بیان کرد: مهرماه امسال، مکاتباتی با شرکت‌های توزیع انجام شده تا بهبودی لازم برای تابستان سال آینده ایجاد شود.

    وی افزود:برای مشترکانی که همکاری لازم را در مدیریت مصرف بهینه داشته باشند؛ مشوق‌هایی در نظر گرفته شده که شامل حال آنها می‌شود.

    معاون مدیریت مصرف برق توانیر با اعلام اینکه سال گذشته 115 میلیارد تومان تشویق و تخفیف به مشترکانی که در مدیریت مصرف بهینه برق همکاری داشتند، از سوی وزارت نیرو پرداخت شد، اضافه کرد: طرح تشویقی برای سال آینده هم اجرا می‌شود؛ اما با توجه به تغییرات در تعرفه این طرح در حال بازنگری است.

    برق 10 درصد گران شد

    احمدیزدی درباره تغییر تعرفه برق مصرفی هم توضیح داد: از ابتدای مردادماه امسال 10 درصد افزایش قیمت لحاظ شده؛ اما تا پیش از این، بنا به تاکید وزارت نیرو افزایش قیمت نداشته‌ایم و آخرین افزایش تعرفه در سال 93 انجام شده بود.

    وی با اشاره به اینکه با توجه به تورمی که در کشور است؛ افزایش 10 درصدی تعرفه برق چشمگیر نیست، ادامه داد: اگر صنعت برق نتوانست بخش عمده‌ای از بدهی‌ها را بپردازد، افزایش تعرفه با میزان تورم همخوانی ندارد.

    معاون مدیریت مصرف برق توانیر با اعلام اینکه برای پرداخت بدهی صنعت برق با وزارت متبوع و دولت توافق شد تا از صندوق‌ها و محل‌های اعتباری دولت بخش از این بدهی‌ها پرداخت شود، خاطرنشان کرد: این عقب‌ماندگی‌ها شامل بدهی‌هایی است که از سال 88 گریبانگیر صنعت برق شد.

    برچسب ها