عصر خودرو

وزیر نفت خبر داد

احتمال توافق اوپک برای کاهش تولید بیشتر شد

ایران از سهم خود نمی‌گذرد

عصر بازار- وزیر نفت با ابراز خوش بینی نسبت به توافق اعضای اوپک برای کاهش تولید گفت: اگر در اجلاس آینده اوپک در وین بر روی میزان تولید نفت به توافق برسیم ، قیمت هر بشکه نفت به سرعت از مرز ۵۰ دلار عبور خواهد کرد.

احتمال توافق اوپک برای کاهش تولید بیشتر شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، بیژن نامدار زنگنه در دیدار دبیرکل اوپک گفت: در بسته خروج از رکود نفت، قیمتی بالاتر از آنچه که هست باید باشد و بازار غرب هم نگران سرمایه گذاری این سالهاست که در بازار شده باشد.

    وی گفت: نتیجه سرمایه گذاری سال های آینده مشخص خواهد شد.

    زنگنه افزود: بازار غرب انتظار دارد که قیمت نفت بیشتر از آنچه که امروز هست باشد.

    وی گفت: کشورهایی که تولید بیشتری داشته اند و در سال های گذشته از فرصت استفاده کردند و تولید بیشتری داشتند الآن هم مسئولیت بیشتری بر دوششان است.

    وزیر نفت افزود: دبیرکل اوپک گزارش مفصلی از فعالیتهایی که پس از نشست الجزایر و سفرهایی که در نشست های بین المللی و مذاکرات با مقامات کشورهای عضو اوپک از ونزوئلا، عراق، کویت، امارات و عربستان و روسیه داشته است به من داد.

    وی گفت: اوپک و اعضای آن برای اجلاس بعدی تصمیم می گیرند؛ این اجلاس اول نوامبر برگزار خواهد شد.

    زنگنه افزود: اطلاعاتی که دبیرکل اوپک داد، اطلاعات دلگرم کنند و مثبتی بود و فکر می کنیم که وضع بهتری در آینده خواهیم داشت.

    وزیر نفت افزود: احتمال اینکه اعضای اوپک به توافق برسند وجود دارد و با توجه به علائمی که هست، همکاری خوبی در اوپک خواهیم داشت.

    زنگنه گفت: اعضای اوپک تلاش می کنند به آنچه در الجزایر تصمیم گرفتند پایبند باشند.

    همچنین محمد بارکیندو دبیرکل اوپک با قدردانی از تلاش وزیر نفت در اجلاس الجزایر گفت: ایران در الجزایر تصمیمات شجاعانه ای گرفت و نقش سازنده ای در اوپک دارد.

    * به توافق اوپک در اجلاس آتی وین خوشبین هستم

    وزیر نفت گفت: اگر در اجلاس آینده اوپک در وین بر روی میزان تولید نفت به توافق برسیم ، قیمت هر بشکه نفت بسرعت از مرز 50 دلار عبور خواهد کرد.

    زنگنه در گفتگوی تلفنی با خبر نیمروزی شبکه اول سیما با اشاره به برگزاری اجلاس اوپک اواخر ماه نوامبر در وین افزود: هدف اعضای اوپک که حتما غیر اوپکی ها هم باید همکاری کنند ، درصورت همکاری انها فکر می کنم رسیدن قیمت نفت به حدود 55 دلار در هر بشکه دور از دسترس نخواهد بود.

    وی درخصوص نظر ایران بر تولید 4 تا 4.2 میلیون بشکه یا فریز نفتی روی 3.9 میلیون بشکه هم گفت : الان زود است درباره عددها صحبت کنیم ، ما همچنین دلایل و استدلالات خودمان را اعلام کردیم ضمن اینکه ما از سهم خودمان نمی گذریم .

    زنگنه افزود : اما آنچه که امروز در دیدار با دبیرکل اوپک آقای محمد باکیندو دیدم و انچه که در جلسات غیر رسمی که اخیرا بین برخی از اعضای اوپک برگزار شد و نمونه آن چند روز پیش در دوحه بود علائم مثبتی را ما دریافت می کنیم که احتمال رسیدن به توافق در اجلاسی را که اواخر ماه نوامبر در وین برگزار می شود، خیلی بالا می برد و من خیلی خوشبین هستم .

    وزیر نفت همچنین درخصوص فریز نفتی و اینکه روی تولید 3.9 میلیون بشکه نفت توافق شده یا نه گفت: نه ما هنوز عددی را توافق نکردیم فقط نظرات خودمان را اعلام کردیم .

    برچسب ها