عصر خودرو

«ریل» در ایران از کدام کشورها تامین می‌شود؟

عصر بازار- تولیدکنندگان ریل در جهان متعدد هستند، ولی کشور ما معمولا ریل مورد نیاز خود را از کشورهای اروپایی به‌خصوص کشورهای فرانسه و اتریش تامین می‌کند.

«ریل» در ایران از کدام کشورها تامین می‌شود؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از خبرآنلاین،  بنا به گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس، وجود تحریم در چند سال گذشته، عملا امکان تامین ریل از خارج را با مشکل و در مواردی غیرممکن ساخته بود.

    با وجود تحریم و نبود امکان تامین ریل از بازارهای اروپایی، شرکت راه‌آهن ایران در سال 1392 تفاهم‌نامه خرید 250 هزار تن ریل از کشور هند را با این کشور به امضا رساند. این خرید با فاینانس کشور هند انجام می‌شود، ولی به گفته مقامات راه‌آهن تا زمان تهیه این گزارش، ریلی از هند وارد کشور نشده، ولی زمان‌بندی ورود ریل از کشور هند به ایران تهیه و مقرر شده است از شهریور تا پایان بهمن‌ماه 1395 به‌تدریج و در مجموع 110 هزار تن ریل از هند وارد کشور شود. بقیه ریل خریداری شده نیز طی 6 ماهه فروردین تا پایان دی‌ماه 1396 وارد کشور خواهد شد.

    براساس گزارش بازوی مشورتی مجلس، در ارتباط با خرید ریل از کشور هند، البته لازم به یادآوری است که با سفر نخست‌وزیر هندوستان به ایران در خردادماه سال جاری در رابطه با سرمایه‌گذاری کشور هندوستان در منطقه آزاد چابهار، دو کشور ایران و هندوستان برای صدور معادل 150 میلیون دلار ریل از هندوستان به ایران برای گسترش خطوط ریلی و نیز زیرساخت در بندر چابهار به تفاهم رسیده‌اند که این تفاهم‌نامه هنوز اجرایی نشده است. البته این تفاهم‌نامه ارتباطی به تفاهمنامه 250 هزار تنی تامین ریل ندارد.

    برچسب ها