عصر خودرو

دبیرکل اوپک پس از دیدار با زنگنه:

توافق اوپک در الجزایر بدون رهبری ایران غیر ممکن بود

عصر بازار- دبیر کل اوپک در حاشیه دیدار با وزیر نفت ایران اعلام کرد توافق اعضای این سازمان در نشست الجزایر بدون رهبری ایران غیر ممکن بود.

توافق اوپک در الجزایر بدون رهبری ایران غیر ممکن بود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۵۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از ایلنا، محمد سانوسی بارکیندو، دبیر کل سازمان کشورهای نفت (اوپک)، امروز (شنبه، ٢٩ آبان ماه) پس از دیدار با بیژن زنگنه، وزیر نفت اعلام کرد: توافق الجزایر بدون همراهی سازنده و نقش رهبری ایران، غیر ممکن بود.

    وی با اشاره به سفر پیشین خود به ایران در شهریور ماه، گفت: پیش از نشست الجزایر با آقای زنگنه دیدار کردم و ایشان به من اطمینان داد که ایران، نه تنها در پیوستن به اجماع، بلکه برای رسیدن به آن، از هیچ کاری دریغ نمی‎کند.

    دبیر کل اوپک افزود: توافق الجزایر بدون همراهی سازنده و نقش رهبری که ایران به نمایندگی آقای زنگنه ایفا کرد، غیر ممکن بود؛ از وی به دلیل انعطاف، همراهی و نقش رهبری برای حصول توافق در الجزایر سپاسگزاری می‎کنم.

    بارکیندو گفت: هدف اصلی من از سفر اخیر، ارائه گزارشی درباره رایزنی‎های گسترده پس از نشست الجزایر در ماه سپتامبر است؛ در این سفرها به چند کشور عضو اوپک سفر داشتم و فکر کردم که باید به اینجا بیایم و به طور شخصی به آقای زنگنه گزارش کامل بدهم و از مشورت وی استفاده کنم.

    وی همچنین اعلام کرد: افزون بر تبادل نظر و گزارش دادن، در این سفر در پی درخواست از ایران برای همراهی بیشتر در وین هستیم تا بتوانیم توافق الجزایر را اجرایی کنیم.

    برچسب ها