عصر خودرو

کرباسیان:

گسترش سرمایه گذاری ها اولویت تهران- ایروان است

عصر بازار- رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران در دیدار با «سورن کارایان» وزیر توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری ارمنستان گفت: گسترش سرمایه گذاری ها در اولویت هر دو کشور قرار دارد و در این زمینه، تبادل تجارب نقش مهمی خواهد داشت.

گسترش سرمایه گذاری ها اولویت تهران- ایروان است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از وزارت امور اقتصادی و دارایی، مسعود کرباسیان با اشاره به توافق های به دست آمده در دیدار با رییس کمیته درآمدهای دولتی ارمنستان درباره امور گمرکی، بیان کرد: توافق های جدید موجب گسترش هرچه بیشتر همکاری های اقتصادی میان دو کشور خواهد شد.
    وی با اشاره به عضویت ارمنستان در اتحادیه اقتصادی اوراسیا و نقش آن به عنوان حلقه مرتبط کننده ایران با این اتحادیه، از تلاش های مستمر هیات ارمنستان در مذاکرات ایران- اتحادیه اقتصادی اوراسیا قدردانی کرد.
    اتحادیه اقتصادی اوراسیا هم اکنون از کشورهای روسیه، بلاروس، قزاقستان، قرقیزستان و ارمنستان تشکیل شده و مجموع مساحت کشورهای عضو این اتحادیه بیش از 20 میلیون کیلومترمربع، جمعیت آن بیش از 180 میلیون نفر است و تولید ناخالص داخلی آن در سال 2013 میلادی حدود 4 هزار میلیارد دلار (بر اساس معیار برابری قدرت خرید) بود.
    با آغاز کار اتحادیه اقتصادی اوراسیا، بازار بزرگی در چارچوب قوانین سازمان تجارت جهانی ایجاد می شود، تجارت میان اعضا بهبود می یابد و تسهیلات بسیاری را در این زمینه برای کشورهای عضو به ارمغان می آورد.
    به گفته کرباسیان، گسترش سرمایه گذاری ها در اولویت هر دو کشور قرار دارد و در این زمینه، تبادل تجارب نقش مهمی خواهد داشت.
    کارایان وزیر توسعه اقتصادی و سرمایه گذاری ارمنستان در این دیدار گفت: مسایلی وجود دارد که برطرف کردن آنها موجب خواهد شد همکاری های اقتصادی میان دو کشور تسهیل شده و گسترش یابد.
    وی با اشاره به اهمیت ایجاد مناطق آزاد تجاری، تاکید کرد این امر نیازمند تلاش و اقدام های دوجانبه است.
    به گفته کارایان، دستیابی به رویکردهای مشترک و روان سازی مقررات و امور گمرکی، نقش بسزایی در گسترش همکاری های اقتصادی ایفا خواهد کرد.
     کارن کاراپتیان نخست وزیر ارمنستان در دیدار مسعود کرباسیان رییس کل گمرک ایران اعلام کرد که یک کمیته کاری متمرکز در ایروان برای توسعه هر چه بیشتر همکاری ها با تهران تشکیل می شود.
    در سال 2013 میلادی 198 میلیون دلار انواع کالا از ایران به ارمنستان صادر و در مقابل 95 میلیون دلار کالا از این کشور به ایران وارد شده است.

    برچسب ها