عصر خودرو

پیروزی ترامپ بار دیگر بازارهای آسیا را متشنج کرد

عصر بازار- پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا برای چندمین بار در روزهای اخیر بازارهای آسیا بخصوص بورس و اوراق بهادار را متشنج کرده است.

پیروزی ترامپ بار دیگر بازارهای آسیا را متشنج کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، در شرایطی که ارزش دلار به دلیل حمایت های دولت‌ آمریکا و بالا رفتن نرخ بهره در حال افزایش می باشد، اوضاع ارزهای دیگر خوب نیست و ضمن تضعیف ارزش آنها، بازارهای اوراق بهادار نیز بسیار پرنوسان شده است.
    سرمایه گذاران آسیایی از آینده برنامه های تجاری ترامپ که شعارهای زیادی علیه کشورهای دیگر بخصوص آسیایی ها داده است، ‌نگران هستند و بر این باورند که زیر پا گذاشتن توافقنامه های تجاری از سوی دولت‌ آینده آمریکا می تواند مشکلات زیادی برای قاره آسیا ایجاد کند.
    شاخص نیکی ژاپن در بازارهای اوراق بهادار مختلف بخصوص در هنگ کنگ امروز کاهش یک دهم درصدی داشت و سهام در مالزی نیز 2 دهم درصد پایین آمد و البته در بازار اوراق بهادار شانگهای ارزش سهام یک دهم درصد افزایش داشت.
    نوسانات در بازارهای اوراق بهادار در آسیا به نوشته تارنمای ژاپن تودی؛ نگرانی های فزاینده سرمایه گذاران و بازرگانان کشورها را از آینده سیاسی و اقتصادی آمریکا و تصمیمات ترامپ نشان می دهد.
    همچنین گزارش ها نشان می دهد که ارزش دلار به شدت در برابر «ین» ژاپن و «یورو» اروپا بالا رفته است و این نیز از نگرانی های موجود در آسیا و اروپا حکایت دارد.
    ارزش هر دلار آمریکا که در برابر یوان (واحد پول چین) به شدت بالا رفته، باعث شده است تا نرخ یورو در چین کاهش یابد و به همین سبب اکنون هر دلار با شش ممیز 85 یوان معامله می شود و از سوی دیگر هر یورو معادل هفت ممیز 10 یوان است که نزدیکی یورو با دلار را از لحاظ ارزشی نشان می دهد.
    ارزش رینگیت مالزی، روپیه اندونزی و وون کره جنوبی که ارزهای این کشورها هستند همگی امروز در برابر دلار آمریکا کاهش یافته است.
    ژاپن تودی می نویسد که موضوع نفت خام و عرضه آن به بازار هم نوساناتی را شکل داده است و سرمایه گذاران در انتظار آن هستند که شاید اوپک با کاهش تولید بار دیگر باعث تغییراتی در بازارهای ارزی و سهام دنیا و قاره آسیا شود.

    برچسب ها