عصر خودرو

استاندار اردبیل اعلام کرد؛

لزوم پرداخت مطالبات پیمانکاران از طریق ابزارهای مالی بورس کالا

عصر بازار- استاندار اردبیل گفت: ضرورت دارد که به منظور انجام هرچه بهتر مراودات اقتصادی بازار بورس کالا در استان اردبیل راه‌اندازی شود تا فعالیت‌های اقتصادی در قالب بازار بورس کالا به انجام برسد.

لزوم پرداخت مطالبات پیمانکاران از طریق ابزارهای مالی بورس کالا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، مجید خدابخش صبح امروز در جلسه شورای توسعه و برنامه‌ریزی استان اردبیل گفت: استفاده از اسناد خزانه برای پرداخت مطالبات پیمانکاران باید در دستور کار مدیران دستگاه‌های اجرایی قرار بگیرد، چراکه این موضوع یک روش مناسب برای پرداخت مطالبات پیمانکاران بوده و به‌عنوان یک اوراق رسمی بهادار در جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود و کسانی که این اوراق را دریافت می‌کنند بعد از مدتی می‌توانند پول خود را به صورت نقد دریافت کنند.

    وی افزود: روشهای تامین مالی پروژه‌ها باید برای مدیران دستگاههای اجرایی شرح داده شود چرا که این موضوع از اهمیت بالایی برخوردار بوده و اگر یک مدیر دستگاه اجرایی خود از نحو استفاده اسناد اوراق خزانه آگاهی نداشته باشد، نمی‌تواند پیمانکار مربوطه را نیز برای دریافت این اوراق متقاعد کند.

    استاندار اردبیل گفت: در بسیاری از استانهای کشور بازار بورس کالا راه‌اندازی شده و نیازمندیم که در استان اردبیل نیز این بازار راه‌اندازی شود تا مراودات اقتصادی و نیز نحوه پرداخت مطالبات پیمانکاران در قالب این بورس تسهیل شده و بتوانیم از اسناد اوراق خزانه در بازار بورس استفاده کنیم.

    خدابخش در رابطه با آبرسانی شرب به روستاها تصریح کرد: امسال 500 میلیون دلار مصوبه مجلس شورای اسلامی برای استفاده از اعتبارات صندوق توسعه ملی برای آبرسانی شرب به روستاها بوده که برای استان اردبیل از این محل 30 میلیارد تومان اختصاص یافته و تا به امروز نیز بیش از 80 درصد این اعتبار به خزانه این استان پرداخت شده است.

    وی بیان کرد: طبق اعلام دستگاه اجرایی مربوطه 130 طرح آبرسانی با این اعتبار پیش‌بینی شده که تا به امروز 43 مورد آن به بهره‌برداری رسیده و تا پایان سال مابقی آن نیز افتتاح خواهد شد تا شاهد برطرف شدن مشکل تامین آب شرب روستائیان باشیم.

    برچسب ها