عصر خودرو

رشد ۹ درصدی صادرات تولیدات فولادی بخش خصوصی

عصر بازار- آمارهای منتشره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران نشان می دهد در ۶ ماهه نخست امسال یک میلیون و ۲۰۳ هزار تن تولیدات فولادی از سوی بخش خصوصی به بازارهای هدف صادراتی ارسال شد که نسبت به دوره مشابه پارسال رشد ۹ درصدی نشان می دهد.

رشد ۹ درصدی صادرات تولیدات فولادی بخش خصوصی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، عملکرد 6 ماهه نخست 1394 نشان داد که از سوی بخش خصوصی یک میلیون و 105 هزار تن تولیدات فولادی صادر شد.
    همچنین میزان بیلت و بلوم صادراتی بخش خصوصی در دوره این گزارش به رقم یک میلیون و 151 هزار تن رسید که نسبت به رقم 856 هزار تن نیمه نخست پارسال رشد 34 درصدی ثبت کرد .
    آمارهای گفته شده نشان می دهد در دوره این گزارش 811 هزار تن ورق گرم به بازارهای هدف صادر شد و در مقایسه با نیمه نخست پارسال که رقم 752 هزار تن بود، رشد هشت درصدی داشت.
    علاوه براین 564 هزار تن صادرات اسلب از سوی بخش خصوصی در نیمه اول امسال صورت گرفت، این درحالی است که در 6 ماهه ابتدایی 94 میزان صادرات اسلب برابر با 21 هزار تن ثبت شده بود.
    تولیدکنندگان بخش خصوصی در دوره این بررسی 139 هزار تن میلگرد و 112 هزار تن ورق سرد صادر کردند و به ترتیب در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ارقام 185 هزار تن و 32 هزار تن بود، کاهش 25 درصدی و نیز رشد 250 درصدی نشان می دهد.
    بخش خصوصی در دوره فروردین لغایت شهریور 1395 در مجموع 108 هزار تن تیرآهن و 15 هزار تن ورق پوششدار و 18 هزار تن دیگر اقلام فولادی را به بازارهای هدف صادراتی ارسال کردند.
    میزان صادرات تیرآهن، ورق پوششدار و اقلام فولادی در نیمه نخست 1394 به ترتیب 109، 15 و 12 هزار تن ثبت شده بود.
    به گزارش ایرنا، سازمان توسعه و نوسازی معادن وصنایع معدنی ایران (ایمیدرو ) به تازگی اعلام کرد: هفت واحد بزرگ فولادسازی کشور در نیمه نخست امسال 850 میلیون و 428 هزار و 358 دلار صادرات داشتند که نسبت به مدت مشابه پارسال از نظر ارزشی رشد 24 درصدی داشته است.
    مجتمع فولاد هرمزگان، فولاد اکسین، فولاد خراسان، فولاد آلیاژی ایران، فولاد مبارکه، فولاد خوزستان و ذوب آهن اصفهان در این مدت دو میلیون و 677 هزار و 785 تن تولیدات فولادی را به بازارهای مصرف جهان صادر کردند.
    این واحدها در نیمه نخست سال گذشته یک میلیون و 822 هزار و 676 تن انواع تولیدات فولادی را به کشورهای هدف صادر کردند که آمار وزنی صادرات این واحدها در 6 ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد 47 درصدی نشان می دهد.
    همچنین شهریور ماه 1395 واحدهای هفتگانه فولادی یاد شده 323 هزار و 351 تن تولیدات فولادی خود را به ارزش 110 میلیون و 968 هزار و 39 دلار صادر کردند که از نظر وزنی در مقایسه با ماه مشابه پارسال رشد 10 درصدی داشت، اما از نظر ارزشی تفاوت موثری نشان نمی دهد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو