عصر خودرو

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران:

افت حدود ۲۱ دلاری اونس جهانی طلا قیمت سکه را پایین آورد

عصر بازار- ییس اتحادیه طلا و جواهر تهران کاهش حدود ۲۱ دلاری اونس جهانی طلا را متاثر از تقویت دلار در بازارهای جهانی و عامل افت امروز قیمت سکه در بازار تهران اعلام کرد.

افت حدود ۲۱ دلاری اونس جهانی طلا قیمت سکه را پایین آورد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، محمد کشتی آرای با بیان این که نرخ دلار به بالاترین سطح قیمتی خود در برابر سایر ارزها در 13 سال اخیر رسیده است، افزود: همین مساله کاهش قیمت اونس جهانی طلا را به دنبال داشته، به طوری که فقط در یک هفته گذشته این کاهش به 21 دلار رسیده است.

    رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران تاکید کرد، کاهش ارزش اونس جهانی طلا مهمترین عامل افت بیش از 100 هزار ریالی قیمت سکه در بازارهای داخل کشور است.
    کشتی آرای با اشاره به این که امروز بازارهای کشور در حالت نیمه تعطیل به سر می برند، افزود: داد و ستدها در حداقل است و تقاضایی در بازار وجود ندارد.
    بر اساس این گزارش، کشتی آرای هفته گذشته در بازدید ازمرکز تجارت جهانی فردوسی گفت، تولید و مصرف طلا در کشور در پنج سال گذشته به یک سوم کاهش یافته که علت اساسی آن تغییر فرهنگ و نگرش مردم به این فلز قیمتی است.
    به گفته وی، افزایش قیمت طلا در سال های اولیه از پنج سال یاد شده انگیزه خرید را کاهش داد اما پس از آن کاهش قیمت ها انگیزه سوددهی تولید ساخته شده از طلا را تنزل داد.
    کشتی آرای معتقد است، رکود اقتصادی و مالیات بر ارزش افزوده که بار اضافی به دوش مردم در خرید تولیدات ساخته شده از طلا ایجاد کرد، در کاهش هر چه بیشتر انگیزه های مردم موثر افتاد.
    به گفته وی، اینک آمار مصرف طلا در سطح جامعه کاهش یافته و به همان نسبت مصرف زیورآلات بدل افزایش یافته و این اتفاق بدی است.
    صرافان ارز و سکه در معاملات امروز بازار آزاد تهران، هر قطعه سکه طلای بهار آزادی طرح جدید را با 101 هزار ریال کاهش نسبت به پنجشنبه هفته گذشته (27 آبان ماه)، 11 میلیون و 36 هزار ریال دادوستد کردند.
    برپایه اعلام اتحادیه طلا، جواهر و سکه تهران و تا لحظه انتشار این خبر، هر قطعه سکه بهار آزادی طرح قدیم با 50 هزار ریال کاهش قیمت نسبت به پنجشنبه گذشته 10 میلیون و 900 هزار ریال، هر قطعه نیم سکه با 50 هزار ریال افت قیمت، پنج میلیون و 560 هزار ریال و هر ربع سکه بدون تغییر قیمت، دو میلیون و 950 هزار ریال دادوستد شد.
    در معاملات امروز بازار آزاد، هر قطعه سکه یک گرمی بدون تغییر قیمت در مقایسه با پنجشنبه، یک میلیون و 850 هزار ریال فروخته شد و هر گرم طلای 18عیار، یک میلیون و 96 هزار و 200 ریال داد و ستد شد.
    براساس اعلام اتحادیه طلا و جواهر تهران، هر اونس طلا نیز با 20 دلار و 80 سنت کاهش قیمت نسبت به آخرین روز کاری هفته گذشته، یک هزار و 208 دلار و 40 سنت قیمتگذاری شد.

    برچسب ها