عصر خودرو

اول آذر ماه در رینگ بین‎الملل انجام می شود؛

نخستین عرضه حمل زمینی گاز مایع صنعتی پتروشیمی بندر امام

عصر بازار- دوشنبه مصادف با روز اول آذر ماه، نخستین عرضه حمل زمینی گاز مایع صنعتی پتروشیمی بندر امام در رینگ بین‎الملل انجام خواهد پذیرفت.

نخستین عرضه حمل زمینی گاز مایع صنعتی پتروشیمی بندر امام
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، در جلسه معاملاتی امروز (شنبه 29 آبان ماه 95)، علاوه بر معاملات مستمر در بازار قراردادهای سلف موازی استاندارد برق و قراردادهای سلف موازی استاندارد با سررسید یکسال و بیشتر در بازار مشتقه، کالاهای آیزوفید، آیزوریسایکل و حلال 402 پالایش نفت تبریز، برش سنگین، گاز پروپان، بوتان و گاز مایع صنعتی پتروشیمی بندر امام و متانول پتروشیمی زاگرس در رینگ داخلی بورس انرژی ایران عرضه خواهند شد.

    و اما در جریان معاملات آخرین ‎‎چهار‌شنبه 26 آبان ماه 95، در تابلوی سلف موازی استاندارد برای قراردادهای با سررسید یکسال و بیشتر در بازار مشتقه بورس انرژی ایران، عرضه اولیه اوراق سلف موازی استاندارد برق شرکت تولید برق سنندج مپنا در نماد "سنندج 961" با موفقیت به ارزش 2000 میلیارد ریال انجام پذیرفت.

    در این روز، در بازار فیزیکی کالاهای برش سنگین پتروشیمی شازند، حلال 402، نفتای سنگین و سبک پالایش نفت تهران در رینگ داخلی و حلال 402 پالایش نفت تبریز در رینگ بین‌الملل مورد عرضه قرار گرفتند که کل معاملات صورت گرفته در این عرضه‌‌‌ها و عرضه‌های مازاد معادل 17,312 تن به ارزشی بیش از 220 میلیارد ریال بود.

    در این روز همچنین بازار برق بورس انرژی ایران نیز، شاهد معامله 6 هزار 799 قرارداد معادل 121 هزار و 136 مگاوات ساعت به ارزشی بیش از 43 میلیارد و 305 میلیون ریال بود. لازم به ذکر است در آغاز جلسه معاملاتی در این روز، نمادهای بار پیک روزانه، بار پایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه 26 آذر 95 گشایش یافتند و در پایان جلسه معاملاتی در این روز نمادهای بار پیک روزانه، بار پایه روزانه، میان باری روزانه و کم باری روزانه 30 آبان 95، 1 تا 2 آذر متوقف شده و فرآیند تحویل آن‎ها آغاز شد.

    در مجموع ارزش کل معاملات این روز بورس انرژی ایران به 2,264 میلیارد و 292 میلیون ریال بالغ شد.

    برچسب ها