عصر خودرو

مدیر فروش یک شرکت ترک:

انتخاب ترامپ تاثیری برتجارت ما با ایران ندارد

عصر بازار- مدیر فروش منطقه ای شرکت جیداش (Cidas) ترکیه تولیدکننده رینگ اتومبیل های تجاری، می گوید، انتخاب «دونالد ترامپ» به ریاست جمهوری آمریکا تاثیری بر تجارت این شرکت با ایران نخواهد گذاشت و ما در چارچوب قوانین به فعالیت خود ادامه می دهیم.

انتخاب ترامپ تاثیری برتجارت ما با ایران ندارد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، "گکهان چلبی" (Gokhan ِCelebi) در یازدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات، لوازم و مجموعه های خودرو که روز گذشته (جمعه) در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران به کار خود پایان داد،  افزود: وضعیت بازار در ایران پس از انتخاب ترامپ قدری دچار نوسان شد، آن طرف در ترکیه نیز ما سال آینده انتخابات داریم و وضعیت کمی نامشخص است، اما فکر می کنم صحبت های ترامپ درباره ایران بیشتر به خاطر رقابت های انتخاباتی بود و در عمل تاثیر خاصی بر کار ما نخواهد گذاشت.
    وی گفت: این شرکت حدود 9 سال است که به ایران محصول صادر می کند و هر چند در دوره تحریم ها، حجم روابط تجاری اش با ایران کاهش یافت اما اکنون حدود 25 درصد بازار رینگ ماشین های تجاری ایران را در اختیار دارد.
    چلبی افزود: حدود 10 درصد بازار را شرکت مشهدرینگ در اختیار دارد و مابقی بازار بیشتر در دست دیگر عرضه کنندگان از جمله کشور چین است.
    مدیر فروش منطقه ای شرکت جیداش، کیفیت محصول شرکت مشهدرینگ را خوب توصیف کرد و گفت: این شرکت مرتب در حال ارتقای کیفیت محصول خود است اما با این حال کیفیت محصول آن قدری پایین تر از محصول مشابه ترک است.
    وی در مورد انتقال فناوری و تولید محصول در ایران گفت: جیداش تولید محصول در ایران را مورد بررسی قرار داده و به این نتیجه رسیده است که به دلیل داشتن رقیب داخلی و حضور پررنگ شرکت های چینی در بازار، این سرمایه گذاری در شرایط فعلی توجیه ندارد.
    به گفته چلبی، جیداش به 25 کشور جهان محصول صادر می کند و با تمام کارخانه های بزرگ از جمله ایسوزو، مرسدس بنز و فورد به صورت مستقیم کار می کند.
    یازدهمین نمایشگاه بین المللی قطعات، لوازم و مجموعه های خودرو صبح روز سه شنبه (25 آبان) با حضور 470 شرکت داخلی و 540 شرکت خارجی از 23 کشور آرژانتین، آلمان، اتریش، استرالیا، اسپانیا، امارات متحده عربی، انگلیس، ایتالیا، بلژیک، بلغارستان، بنگلادش، تایوان، ترکیه، تونس، ژاپن، دانمارک، سوئد، فرانسه، چین، هلند، هند، مالت و کره جنوبی در محل دایمی نمایشگاه های بین المللی تهران آغاز به کار کرد. این نمایشگاه پس از چهار روز فعالیت روز جمعه( دیروز) به کار خود پایان داد.
    در این نمایشگاه انواع قطعات یدکی خودروهای سواری و سنگین، خدمات پس از فروش، ماشین آلات تولید قطعات، مجموعه تزیینی خودرو، خدمات کارگاهی و لوازم کارگاهی خودرو، خدمات فنی مهندسی خودرو، تعمیر و نگهداری، محصولات پاک کننده خودرو و سایر بخش های وابسته به این صنعت، در فضای نمایشگاهی به وسعت 49 هزار مترمربع در معرض دید علاقه مندان قرار گرفت.
    به دنبال همکاری های بین المللی در بخش صنعت خودرو و امضای توافق نامه ها و قراردادهای شرکت های خودروساز بزرگ ایران با شرکت هایی همچون پژو، رنو و سیتروئن، مقرر شده است تامین کنندگان (قطعه سازان) خودروسازان ایرانی و طرف های خارجی نیز همکاری های خود را گسترش دهند.
    «محسن صالحی نیا» معاون امور صنایع وزیر صنعت، معدن و تجارت در آیین گشایش این نمایشگاه به خبرنگار ایرنا گفت: حدود 60 شرکت قطعه ساز ایرانی برای تامین و ساخت قطعات مورد نیاز خودروهای شرکت ایکاپ (شرکت مشترک ایران خودرو و پژو) در حال مذاکره هستند و 10 قرارداد در این زمینه نهایی شده است.
    رضا رضایی رییس انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو روز شنبه (22 آبان) در یک نشست خبری گفته بود، اکنون برخی قطعه سازان داخلی قادرند تا 60 درصد قطعات مورد نیاز را برای محصولات مشترک خودروسازان داخلی و خارجی تامین کنند.
    «امیرحسین قناتی» سخنگوی شورای سیاست گذاری خودرو نیز به تازگی اعلام کرد، میزان تولید انواع خودرو در کشور از ابتدای امسال تا پانزدهم آبان ماه جاری به 753 هزار و 580 دستگاه رسید که در مقایسه با مدت مشابه پارسال 30.9 افزایش داشته است.
    براساس برنامه ریزی های انجام شده و با توجه به سیاست های وزارت صنعت، معدن و تجارت، تولید خودرو کشور در سال 1404 باید به سه میلیون دستگاه در سال افزایش یابد و یک سوم آن صادر شود.
    بعد از اجرای برجام روابط خودروسازان داخلی با همتایان بین المللی گسترش یافته است. ایران خودرو با پژو قرارداد ایجاد شرکتی جدید منعقد کرد و تفاهم نامه اولیه ای نیز میان سایپا و سیتروئن به امضا رسیده است.

    برچسب ها