عصر خودرو

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس:

مردم شفافیت بانک ها را با حضور شورای فقهی درک می کنند

عصر بازار- سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: اگر شورای فقهی بانک مرکزی در سیستم پولی و ریالی کشور فعال باشد، مردم متوجه شفافیت بانک ها شده و روآوری مردم به بانک ها نیز بیشتر خواهد شد.

مردم شفافیت بانک ها را با حضور شورای فقهی درک می کنند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، حجت الاسلام احمد آزادیخواه با بیان این مطلب گفت: از بانک مرکزی انتظار داریم تا برای حضور شورای فقهی بانک مرکزی در سیستم پولی و ریالی کشور فعال تر عمل کند و از دولت نیز می خواهیم تا در این زمینه بانک مرکزی را موظف سازد.

    وی افزود: شورای فقهی بانک مرکزی باید جدی تر در عرصه اقتصادی اظهارنظر کند و از آنجا که بیشترین مطالبات مردم در حوزه بانکداری، در زمینه بانکداری اسلامی است، از این رو با تکیه بر فقه پویای اسلام می توانیم به خوبی از مبانی اقتصاد اسلامی دفاع کنیم.

    نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: متاسفانه تاکنون چنین دفاعی صورت نگرفته و علت موضع گیری های برخی مراجع تقلید علیه سیستم بانکی این است که شورای فقهی به خوبی وارد این حوزه نشده و نتوانسته نظرات خود را ارائه کند.

    وی همچنین گفت:‌ حوزه علمیه در این زمینه اعلام آمادگی کرده و حتی در برخی بانک های خصوصی شورای فقهی حضور دارند که این افراد از مجتهدان هستند و باید از توان آنان استفاده شود.

    بر اساس این گزارش، قانون عملیات بانکداری بدون ربا سال 1362 در مجلس شورای اسلامی به تصویب رسید و با توجه به برخی مسائلی که در زمینه فعالیت های بانک ها مانند دیرکرد و سود بانکی، رهبر معظم انقلاب در سال جاری مجمع تشخیص مصلحت نظام را مکلف کردند تا ضمن بازنگری در این قانون ترتیبی داده شود تا تمامی آئین نامه‌ها و دستورالعمل‌های بانکی از یک فیلتر شرعی به عنوان شورای فقهی عبور کند.

    برچسب ها