عصر خودرو

آخوندی در بازدید از شرکت اپراتور بندر شانگهای اعلام کرد:

فراهم بودن شرایط مشارکت شرکت‌های خارجی در پروژه‌های زیرساختی ایران در فضای رقابتی

عصر بازار- وزیر راه و شهرسازی ایران اعلام کرد که همه شرکت های خارجی فعال در حوزه حمل و نقلی می توانند در یک فضای رقابتی و با توجه به پتانسیل موجود، در توسعه پروژه های زیرساختی ایران بویژه بخش حمل و نقل ترکیبی بنادر شهید رجایی، بندر عباس و بندر چابهار مشارکت کنند.

فراهم بودن شرایط مشارکت شرکت‌های خارجی در پروژه‌های زیرساختی ایران در فضای رقابتی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، عباس آخوندی در جریان ملاقات با «لیندا چان» مدیرعامل شرکت اپراتور بندر شانگهای این سخنان را مطرح می کرد، با اشاره به توسعه بنادر ایران بویژه در خلیج فارس و دریای عمان شرایط را برای حضور فعال شرکت های معتبر خارجی در طرح های در دست اقدام مناسب دانست.
    وزیر راه و شهرسازی کشورمان همچنین از توسعه بنادر ایران بویژه در خلیج فارس و دریای عمان خبر داد و افزود: ما بر اساس برنامه ریزی های انجام شده درصدد هستیم با توجه به کریدورهای موجود و نیز استفاده از پتانسیل های موجود، بخش حمل و نقل ترکیبی بنادر شهید رجایی، بندر عباس و بندر چابهار را توسعه داده و ظرفیت های آنها را افزایش دهیم.
    آخوندی در عین حال از تمامی شرکت های معتبر خارجی دعوت کرد تا در یک فضای رقابتی در پروژه های مذکور مشارکت کنند.
    «لیندا چان» مدیرعامل شرکت اپراتور بندر شانگهای نیز در این دیدار ضمن ارائه توضیحاتی در خصوص فعالیت های این شرکت در کشورهای مختلف، گزارشی از روند فعالیت بندر شانگهای و ترمینال های مختلف آن و همچنین چگونگی بارگیری کشتی ها و تخلیه بار توسط آنان ارائه کرد.
    گفتنی است، وزیر راه و شهرسازی ایران در دیدار خود از شانگهای با تنی چند از مدیران شرکت های معتبر چینی فعال در بخش های زیرساخت، سازندگان مطرح و معتبر کشتی، تاورکرین و نیز شرکت های فعال در زمینه ارتباطات و مخابرات و سیگنالینگ در بخش های زیرساخت ریلی، جاده ای و دریایی، شرکت های سازنده تاسیسات و تسهیلات بندری و فراساحلی که پروژه هایی را در سطح بین المللی با موفقیت انجام داده اند، ملاقات و گفت وگو کرد.
    در این دیدارها وی بر لزوم انتقال دانش و فناوری استفاده از ظرفیت های شرکت های دانش بنیان ایرانی و نیز ارائه بسته های پشتیبانی مالی در کنار خدمات فنی توسط شرکت های مشارکت کننده در پروژه های زیرساخت ایران در یک فضای کاملا رقابتی تاکید کرد.
    هیات عالی وزارت راه و شهرسازی کشورمان همچنین در مدت حضور خود در شانگهای از شرکت هواپیماسازی کومک (COMAK) این شهر نیز بازدید و در جریان فعالیت های آن قرار گرفت.
    آخوندی و هیات همراه که روز دوشنبه 24 آبان ماه جاری با هدف گسترش مناسبات همکاری در بخش های شهرسازی و حمل و نقلی در راس هیاتی وارد پکن پایتخت چین شده بود روز جمعه این شهر را به مقصد تهران ترک کرد.

    برچسب ها