عصر خودرو

کاهش ۸ دلاری قیمت طلا؛

قیمت نفت به ۴۷ دلار نزدیک شد

عصر بازار- قیمت جهانی نفت در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته روندی صعودی به خود گرفت و هر بشکه نفت برنت دریای شمال در برابر ۴۶ دلار و ۸۶ سنت معامله شد.

قیمت نفت به ۴۷ دلار نزدیک شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، قیمت جهانی نفت در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته روندی صعودی به خود گرفت و در پایان معاملات هر بشکه نفت برنت دریای شمال به 47 دلار نزدیک شد.

    قیمت نفت در روز جمعه پس از آن روندی صعودی پیدا کرد که امیدواری ها به تصمیم گیری اوپک برای کاهش سقف تولید این سازمان افزایش یافت. وزیر انرژی عربستان نسبت به توافق اعضای اوپک برای کاهش سقف تولید این سازمان ابراز اطمینان گرفت و گفت: معتقد است اوپک بر سر طرح کاهش تولید به توافق خواهد رسید و سقف تولید 32.5 میلیون بشکه در روز به برقراری توازن بین عرضه و تقاضا سرعت خواهد بخشید.

    بر اساس این گزارش قیمت نفت سبک آمریکا در روز جمعه با 27 سنت افزایش به 45 دلار و 69 سنت رسید. قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال نیز با 37 سنت افزایش به 46 دلار و 86 سنت رسید.

    اوپک در ماه سپتامبر در الجزایر توافق کرد که مجموع تولید خود را به 32.5 تا 33 میلیون بشکه در روز کاهش دهد. اعضای سازمان از آن زمان در تلاش اند تا تولید کنندگان دیگر از جمله روسیه را برای پیوستن به طرح کاهش تولید متقاعد کنند. محمد بارکیندو، مدیر کل اوپک گفته اطمینان دارد که اوپک می تواند حجم بی سابقه ذخایر نفتی را کاهش دهد و مجددا بازار را به توازن برساند.

    در بازار فلزات گرانبها قیمت طلا روندی نزولی به خود گرفت و هر اونس طلا در معاملات روز جمعه با 8.2 دلار کاهش به 1208.7 دلار رسید.

    افزایش ارزش دلار به بالاترین رقم طی 13 سال گذشته فشار قیمتی شدیدی را به سایر کالاها وارد کرده است. هر یورو هم اکنون در برابر 1.0589 دلار معامله می شود.

    برچسب ها