عصر خودرو

تاکید عربستان بر کاهش تولید نفت اوپک

عصر بازار- وزیر انرژی عربستان اعلام کرد اوپک باید تولید نفت خود را به حدود ٣٢ میلیون و ۵۰۰هزار بشکه در روز کاهش دهد.

تاکید عربستان بر کاهش تولید نفت اوپک
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان، اعلام کرد برای بازگشت توازن به بازار نفت، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) باید تولید روزانه خود را به ٣٢ میلیون و 500 هزار بشکه در روز برساند.

    وی در گفت‎و‎گو با رسانه‎های داخلی عربستان همچنین ابراز امیدواری کرد که اوپک توافق کاهش تولید نفت را که در ماه سپتامبر در الجزایر به دست آمده بود، نهایی می‎کند.

    وزیر انرژی عربستان با اشاره به حرکت بازار نفت به سوی توازن، گفت: عملیاتی کردن سقف تولید ٣٢ میلیون و 500 هزار بشکه در روز می‎تواند بازسازی بازار را شتاب بخشد و به این، به سود تولیدکنندگان و مصرف‎کنندگان نفت است.

    الفالح گفت: همچنان امیدوارم که اجماع به دست آمده در الجزایر برای محدودیت تولید منجر به تعیین سقف تولید در سطح دولت‎ها می‎شود و تولید هر کشور به طور متوازن کاهش می‎یابد.

    وی همچنین از ادامه گفت‎و‎گوی خود با محمدبن صالح الساده، وزیر صنعت و انرژی قطر و رئیس دوره ای اوپک، خبر داد و همچنین ابراز امیدواری کرد که همزمان با توافق اوپک در پایان ماه جاری میلادی، با روسیه نیز در زمینه همکاری برای تثبیت بازار توافق حاصل شود.

    برچسب ها