عصر خودرو

تا سال ۲۰۴۰;

سهم اوپک از تولید نفت جهان ۵۰ درصد می‌شود

عصر بازار- آژانس بین المللی انرژی پیش بینی کرد که سهم اوپک از تولید جهانی نفت تا سال ۲۰۴۰ میلادی به ۵۰ درصد افزایش یابد و در عین حال تولید نفت از شیوه های غیرمتعارف بین سال های ۲۰۱۵ و ۲۰۴۰ بیش از دو برابر شود.

سهم اوپک از تولید نفت جهان ۵۰ درصد می‌شود
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، در حالی که موافقتنامه آب و هوایی پاریس 2015 در حال اجرایی شدن است، آژانس بین المللی انرژی بدون تغییر پیش بینی های خود در زمینه عرضه و تقاضا برای نفت اعلام کرد انتظار ندارد مصرف نفت جهان تا قبل از سال 2040 میلادی شروع به کاهش کند

    آژانس بین المللی انرژی در گزارش سالانه چشم انداز جهانی انرژی خود آورده است: «دشواری در یافتن جایگزین هایی برای نفت در زمینه حمل و نقل جاده ای، هوایی و صنعت پتروشیمی بدان معناست که تا سال 2040 رشد در این 3 بخش به تنهایی بیشتر از رشد جهانی تقاضا برای نفت خواهد بود.»
    از سال 2040، اتحادیه اروپا قوانین سختگیرانه تری را برای کنترل آلاینده های تولید شده از وسائل نقلیه به کار خواهد گرفت که می توان انتظار داشت موجب کاهش سریع استفاده از سوخت های سنتی نظیر بنزین و گازوئیل شود که عامل اصلی تقاضا برای نفت هستند.
    آژانس بین المللی انرژی در گزارش سالانه خود 3 سناریو را مورد بررسی قرار داده که بر اساس سناریوی محروی، تقاضا برای نفت از 92.5 میلیون بشکه در سال 2015 به 103.5 میلیون بشکه در سال 2040 خواهد رسید و هند مهمترین نقش را در رشد تقاضا بر عهده خواهد داشت. همچنین چین با سبقت گرفتن از آمریکا به بزرگترین مصرف کننده نفت جهان تبدیل خواهد شد.
    آژانس بین المللی انرژی همچنین پیش بینی کرده که اوپک استراتژی کنترل تولید به منظور حمایت از قیمت ها را ادامه دهد. این گزارش پیش بینی کرده که تولید اوپک تا سال 2040 کاهش یابد و به رقمی حدودا 10 درصد کمتر از 33.8 میلیون بشکه فعلی برسد، اما این کاهش بسیار کمتر از کاهش تولید کشورهای غیر عضو اوپک خواهد بود به نحوی که تولید این کشورها در این بازه زمانی حدود یک سوم کاهش خواهد یافت.
    آژانس بین المللی انرژی پیش بینی کرده که عرضه جهانی نفت تا سال 2040 به 113.6 میلیون بشکه در روز برسد.
    همچنین پیش بینی شده که سهم اوپک از تولید جهانی نفت تا سال 2040 میلادی به 50 درصد افزایش یابد و در عین حال تولید نفت از شیوه های غیرمتعارف بین سال های 2015 و 2040 بیش از دو برابر شود.

    برچسب ها