عصر خودرو

وزیر انرژی و معادن برزیل:

مبادلات تجاری ایران و برزیل به ۵ میلیارد دلار افزایش می یابد

عصر بازار- وزیر انرژی و معادن برزیل گفت: میزان مبادلات تجاری که اکنون حدود ۲ میلیارد دلار است در آینده نزدیک دوبرابر خواهد شد و برنامه ریزی هایی نیز بین دو کشور انجام شده تا به پنج میلیارد دلار افزایش یابد.

مبادلات تجاری ایران و برزیل به ۵ میلیارد دلار افزایش می یابد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، "فرناندو بزها کولیو فیلیو" وزیر انرژی و معادن برزیل در دیدار با علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی ایران در برازیلیا گفت: روابط برزیل و ایران در حال گسترش بیشتر از هر زمان دیگری است و حضور وزیر اقتصاد ایران در برزیل که با وزیران مختلف برای انجام توافق های تجاری و اقتصادی بین دوکشور دیدار و گفت وگو می کند باعث می شود تا در جلسه نهایی اجلاس، اسناد و تفاهم نامه های مهمی امضا و در نهایت عملی شود.

    وی گفت:‌ برزیل هم بیشتر از هرزمان دیگری علاقه مند و هم نیازمند به گسترش روابط تجاری خود با ایران است.
    وزیر انرژی و معادن برزیل با معرفی کارگروه اقتصادی و تجاری خود به هیات ایرانی افزود:‌ من مطمئن هستم و دولت جدید ما در این زمینه مصمم است و شکی ندارم که میزان مبادلات تجاری که اکنون حدود 2 میلیارد دلار است در آینده نزدیک دوبرابر خواهد شد و با برنامه ریزی هایی که بین دو کشور انجام شده تا به 5 میلیارد دلار هم برسد.
    فرناندو کولیو فیلیو گفت:‌ ما در دولت برزیل، علاقه مند به گسترش هرچه بیشتر رابطه تجاری با ایران هستیم و من هم در آینده نزدیک سفری به ایران خواهم داشت نه صرفا برای دیدار و یک سفر، بلکه مذاکرات جدی خواهیم داشت تا فرصت های سرمایه گذاری بین دوکشور را عملی کنیم.
    وزیر اقتصاد و دارایی کشورمان نیز در این جلسه به تشریح فرصت های سرمایه گذاری در ایران پرداخت و گفت:‌ ایران و برزیل در روابط تجاری موجود مکمل یکدیگرند . هردو کشور یک هدف مشترک دارند و برای حل مشکل فقر و مشکلات معیشتی مردم خود تلاش می کنند.
    برقراری ارتباط بین بانکهای دوکشور و رابطه کارگزاری از محورهای گفت وگوی طیب نیا با وزیر انرژی و معادن برزیل بود.
    علی طیب نیا وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان به منظور شرکت در چهارمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری فدراتیو برزیل - برازیلیا روز سه شنبه 25 آبان ماه عازم برزیل شد.

    برچسب ها