عصر خودرو

رقابت تنگاتنگ ایران و عربستان در بازار هند

عصر بازار- رسانه ها به نقل از خبرگزاری رویترز اعلام کردند که میزان صادرات نفت ایران به هند در ماه اکتبر (ماه گذشته میلادی) نسبت به مدت مشابه در سال گذشته حدود چهار برابر شده است.

رقابت تنگاتنگ ایران و عربستان در بازار هند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، گزارش رویترز می‌گوید: فروش نفت ایران به هند در ماه اکتبر برای اولین بار بعد از رفع تحریم‌های هسته‌ای از میزان صادرات نفت عربستان به هند بیشتر شده است. به این ترتیب ایران بزرگ‌ترین صادرکننده نفت به هند در ماه اکتبر بوده است.

     که ایران در ماه اکتبر 789 هزار بشکه در روز به هند نفت فروخته که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته (کمتر از دویست هزار بشکه) بیش از چهار برابر شده است.
    عربستان در ماه گذشته میلادی 697 هزار بشکه در روز به هند نفت صادر کرده است.
    هند بعد از چین دومین خریدار بزرگ نفت ایران در آسیا است. کاهش نفت خام صادراتی عربستان و تخفیف ایران به هند از جمله دلایل این مسئله عنوان شده است.
    رسانه های غربی اعلام کردند که وزیر نفت ایران بارها گفته است که تا بازگشت به سطح تولید قبل از تحریم‌ها ایران هیچ محدودیتی را نمی‌پذیرد
    تحریم‌های نفتی آمریکا و اروپا در سال 2012 میزان صادرات نفت ایران را به حدود یک میلیون بشکه در روز کاهش داده بود. بعد از اجرای توافق هسته‌ای (برجام) صادرات نفت ایران به بیش از دو برابر زمان تحریم‌ها رسیده است.

    برچسب ها