عصر خودرو

استراتژی بلند مدت مجمع کشورهای صادر کننده گاز به تصویب رسید

عصر بازار- استراتژی بلند مدت مجمع کشورهای صادر کننده گاز به تصویب اعضا رسید.

استراتژی بلند مدت مجمع کشورهای صادر کننده گاز به تصویب رسید
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، هجدهمین نشست وزرای مجمع کشورهای صادر کننده گاز روز پنجشنبه به ریاست محمد بن صالح السدا، وزیر انرژی و صنعت قطر در دوحه برگزار شد.

    در این نشست نمایندگان 14 کشور عضو و 6 عضو ناظر حضور داشتند. رئیس این نشست در سخنان افتتاحیه خود با اشاره به وضعیت بازار انرژی و به ویژه بازار گاز خاطر نشان کرد، بازار جهانی در حال تجربه کردن تغییرات سریع و مازاد عرضه، رشد کندتر تقاضا و قیمت های پایین است. تغییر روند حرکت بازار گاز چالش ها و فرصت هایی را ایجاد کرده که باید به دقت مورد بررسی قرار گیرند و با همکاری و هماهنگی بیشتر میان اعضا اقدامات مناسبی برای مواجهه مناسب با آنها اتخاذ گردد.

    وی همچنین از فعالیت های هیئت اجرایی و دبیرخانه مجمع کشورهای صادر کننده گازی در زمینه های مختلف به ویژه در تکمیل چشم انداز 2040 و استراتژی بلند مدت این مجمع قدردانی کرد.

    در این نشست گزارش هایی در زمینه وضعیت کوتاه مدت بازار گاز و توسعه بازار گاز در دراز مدت بر اساس چشم انداز مجمع کشورهای صادر کننده گازی ارائه شد و در مورد چالش ها و فرصت های بازار گاز تبادل نظر صورت گرفت.

    در این نشست وزرای کشورهای عضو با تصویب استراتژی بلند مدت مجمع کشورهای صادر کننده گاز به هیئت اجرایی ماموریت دادند تا یک برنامه عمل 5 ساله برای اجرای این استراتژی طراحی کند. استراتژی بلند مدت مجمع کشورهای صادر کننده گاز هر 5 سال یکباره مورد بازنگری قرار خواهد گرفت.

    همچنین مقرر شد که نوزدهمین نشست وزرای مجمع کشورهای صادر کننده گاز روز 4 اکتبر 2017 در مسکو برگزار شود. همچنین قرار بر این شد که چهارمین نشست گازی این مجمع در سال 2017 در بولیوی برگزار شود.

    برچسب ها