عصر خودرو

بهترین کشورهای جهان برای راه‌اندازی کسب و کار کدامند؟

عصر بازار- راه‌اندازی یک کسب و کار هرگز کار راحت و بدون استرسی نبوده است، اما مکان‌هایی وجود دارند که می توان در آنجا شرکت‌ مورد علاقه خود را با محدودیت‌های کمتری نسبت به سایر نقاط راه‌اندازی کرد.

بهترین کشورهای جهان برای راه‌اندازی کسب و کار کدامند؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، بانک جهانی در گزارش " سهولت انجام کسب و کار" به بررسی بهترین و بدترین مکان‌ها برای کارآفرینان پرداخته و مقررات در 10 بخش تاثیرگذار در سهولت راه اندازی یک کسب و کار را بررسی کرده است. این بخش‌ها شامل دریافت برق، مجوز ساخت و ساز، حمایت از سرمایه‌گذاران اقلیت، پرداخت مالیات، تجارت خارجی، اجرای قراردادها، حل مشکل ناتوانی در پرداخت دیون، ثبت ملک و دریافت اعتبار هستند.

    این گزارش به بررسی فعالیت‌های کارفرمایان در بیش از 130 هزار شرکت در 139 اقتصاد جهان پرداخته است و رتبه ایران در این گزارش 120 بوده است. پایگاه خبری "بیزینس اینسایدر" بر اساس این گزارش به معرفی کشورهایی پرداخته که بهترین مکان برای راه اندازی کسب و کار هستند. این کشورها عبارتند از:

    1-نیوزیلند(99.96)
    این کشور پرداخت مالیات را راحت‌تر کرده و نرخ مالیات جبران خسارت حوادث را که از سوی کارفرمایان پرداخت می شود، کمتر کرده است.

    2-کانادا(98.23)
    کانادا مکان فوق‌العاده ای برای آغاز یک کسب و کار است و فرآیند لازم برای این کار تنها 36 ساعت طول می کشد.

    3-هنگ‌کنگ، چین(98.20)
    هنگ‌کنگ با کاهش هزینه ثبت کسب و کار، راه‌اندازی یک شرکت را کم هزینه کرده است.

    4-جمهوری یوگوسلاوی سابق، مقدونیه(98.14)
    این کشور با تغییر پروسه رای دادن برای سازمان دهی مجدد برنامه‌ها و فراهم کردن امکان مشارکت بیشتر وام دهندگان، مشکل ناتوانی در پرداخت دیون را برای شرکت‌ها کمتر کرده است.

    5- جمهوری آذربایجان(97.74)
    جمهوری آذربایجان روال دریافت یک اتصال برق جدید را با معرفی نقشه ظرفیت برق با موجود بودن انشعاب برق که زمان مورد نیاز برای مشخص کردن نقطه اتصال مشتری جدید را کاهش داده، یکپارچه کرده است.

    6-سنگاپور (96.49)
    سنگاپور دریافت مجوز ساخت و ساز را راحت‌تر کرده و دسترسی آنلاین به خدمات مختلف را بهبود بخشیده است.

    7-استرالیا (96.47)
    استرالیا یکی از بهترین نقاط جهان برای دریافت مجوز ساخت‌وساز بوده و از این نظر در رتبه دوم قرار گرفته است.

    8-گرجستان (96.13)
    گرجستان حمایت‌های سرمایه گذار اقلیت را تحکیم بخشیده، حقوق سهامدار را افزایش داده و ساختارهای مالکیت و کنترل را شفاف کرده است.

    9-ارمنستان (96.07)
    ارمنستان دسترسی به اعتبار را با تصویب یک قانون جدید راحت‌تر کرده است.

    10-ایرلند (95.91)
    سیستم مالیاتی مناسب شرکت‌ها، ایرلند را پنجمین مکان عالی برای کسب و کار در جهان ساخته و این کشور را در فهرست بانک جهانی در رتبه بالایی قرار داده است.

    11-کره جنوبی (95.83)
    این کشور که برای اینترنت پرسرعت و دسترسی خوب به فناوری معروف است و عوامل مذکور کمک کرده است کره جنوبی در این فهرست رتبه بالایی داشته باشد.

    12-جامائیکا (95.61)
    برای راه‌اندازی یک شرکت در جامائیکا تنها دو پروسه نیاز است که به طور متوسط 10 روز طول می‌کشد.

    13-کوزوو (95.54)
    کوزوو با معرفی یک سیستم آنلاین برای ثبت اظهارنامه و پرداخت مالیات بر ارزش افزوده و همچنین مشارکت‌های بیمه اجتماعی پرداخت مالیات را راحت‌تر کرده است. این اقدام همچنین امکان داده هزینه محاسبه مالیات بر درآمد شرکت‌ها کمتر شود.

    14-استونی (95.13)
    استونی یک مکان مناسب برای راه‌اندازی یک کسب و کار است و تنها سه روز و نیم طول می‌کشد تا یک شرکت در این کشور راه‌اندازی کرد.

    15-سوئد (94.64)
    سوئد با راحت‌تر کردن انتقال ملک و معرفی مکانیسمی برای گزارش خطاها در نقشه‌ها، رتبه اش در این فهرست را بهبود بخشیده است.

    16-انگلیس (94.58)
    سیستم مالیاتی انگلیس برای شرکت‌ها در رتبه 10 قرار گرفته است در حالیکه طبق گزارش بانک جهانی این کشور از نظر حمایت‌ها برای سرمایه گذاران اقلیت، در رتبه ششم قرار گرفته است.

    17-بلژیک (94.49)
    در حالی  که بلژیک برای راه‌اندازی یک کسب و کار در رتبه بالایی قرار دارد، اما در زمینه ثبت ملک در رتبه 131 قرار گرفته است. این پروسه بسیار وقت گیر بوده و به طور متوسط 56 روز طول می‌کشد.

    برچسب ها