عصر خودرو

قرارداد بعدی ایران در لایه نفتی پارس جنوبی به امضا می‌رسد;

مذاکره با روس‌ها برای میادین نفت خیز جنوب

عصر بازار- معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: به نظر می رسد نزدیک ترین قرارداد آینده ما قرارداد لایه نفتی خواهد بود و همچنین در خصوص تعهداتی که با چینی ها در مورد میادین آزادگان و یادآوران داریم، مذاکراتی را با شرکت های CNPCI و سینوپک چین در جریان داریم.

مذاکره با روس‌ها برای میادین نفت خیز جنوب
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، غلامرضا منوچهری  معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در امور مهندسی و توسعه  با اشاره به اینکه تاکنون یک قرارداد با مدل جدید قراردادهای نفتی ایران موسوم به "بیع متقابل پیشرفته" با یک شرکت ایرانی در میدان یاران و یک موافقتنامه (HOA) با کنسرسیومی به رهبری شرکت توتال فرانسه برای توسعه فاز 11 پارس جنوبی به امضا رسیده، اظهار داشت: در خصوص قرارداد بعدی برخی پروژه های نفتی کشور در اولویت امضای قرارداد قرار دارند.

    وی افزود: از جمله پروژه های دارای اولویت ما برای امضای قرارداد با مدل جدید قراردادهای نفتی ایران، لایه نفتی پارس جنوبی است که پیش بینی می کنم قرارداد بعدی در خصوص توسعه لایه نفتی میدان مشترک پارس چنوبی باشد.

    معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران تصریح کرد: شرکت های روس خیلی تمایل دارند که در قالب HOA قراردادهایی با آنها ببندیم و از جمله شرکتهایی که تاکنون مذاکراتی با ایران داشته است، شرکت روسی لوک اویل است اما هیچ کدام از مذاکرات با شرکت های روسی برای همکاری در پروژه های نفتی کشور هنوز به مرحله امضای قرارداد نرسیده و مذاکرات به توافقات قطعی نرسیده اند.

    منوچهری در پاسخ به اینکه "شرکت های روسی بیشتر تمایل به حضور در کدام میادین و پروژه های نفتی ایران را دارند"، گفت: بیشترین اظهار تمایل شرکت های روسی حضور در مناطق نفت خیز جنوب و در میادینی است که در حال بهره برداری هستند و شرکت های روسی تمایل دارند در بحث توسعه میدان و افزایش تولید و همچنین افزایش ضریب برداشت با ایران قراردادهایی را در میادین در حال بهره برداری به امضا برسانند.

    وی ادامه داد: به نظر می رسد نزدیک ترین قرارداد آینده ما قرارداد لایه نفتی خواهد بود و همچنین در خصوص تعهداتی که با چینی ها در مورد میادین آزادگان و یادآوران داریم، مذاکراتی را با شرکت های CNPCI و سینوپک چین در جریان داریم.

    برچسب ها