عصر خودرو

دبیر کل اوپک به ایران می‌آید

عصر بازار- رویترز نوشت: دبیر کل اوپک قبل از اجلاس رسمی اوپک در ۳۰ نوامبر برای رایزنی‌های نفتی به ایران می‌آید.

دبیر کل اوپک به ایران می‌آید
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، دبیر کل سازمان کشورهای صادرکننده نفت برای بررسی توافقی که هدف آن کاهش تولید نفت است به ایران سفر می کند. زمان دقیق این سفر به ایران اعلام نشده است.

    یک منبع آگاه به رویترز اطلاع داد که « محمد بارکیندو» پیش از ترک لندن به مغرب برای حضور در کنفرانس تغییرات آب و هوا ، با خالد الفالح ، وزیر انرژی عربستان دیدار داشت.

    نیکولاس مادورو ، رئیس جمهور ونزوئلا نیز روز سه شنبه بیان داشت: در کاراکاس با دبیر کل اوپک برای بررسی توافق مربوط به کاهش تولید نفت گفتگو خواهد کرد. پیش بینی می شود که توافق نهایی در جریان نشست آینده اوپک در وین در تاریخ 30 نوامبر امضا شود.

    دیدار بارکیندو با مسئولان نفتی ایران در ادامه رایزنی‌ها برای به توافق رسیدن طرح کاهش تولید نفت در اجلاس رسمی اوپک در 30 نوامبر است.

    در اجلاس غیر رسمی اوپک در الجزیره اوپکی‌ها تصمیم گرفتند که میزان تولید خود را روزانه 800 هزار بشکه  کاهش دهند و تولید روزانه این سازمان به 32.5 تا 33 میلیون بشکه باشد، قرار است سهم هر کشور از این کاهش تعیین شود و در اجلاس رسمی به تصویب برسد.

    کارشناسان معتقدند این توافق قیمت نفت را تا 60 دلار در هر بشکه بالا می‌برد قیمت کنونی نفت برنت تقریبا 46 دلار در هر بشکه است.

    برچسب ها