عصر خودرو

مدیرعامل کارگزاری رضوی پیش بینی کرد:

رشد بهتری در انتظار بازار است

عصر بازار: مدیرعامل کارگزاری رضوی در ارزیابی روند کنونی بازار سرمایه گفت: روند کنونی بازار سرمایه این احتمال را مطرح می‌کند که نقدینگی هوشمندی وارد بازار شده باشد که توسط کدهای حقیقی خریداری می‌شود.

رشد بهتری در انتظار بازار است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سنا، کمال خانزاده گفت: به نظر می‌رسد بعد از انجام توافق هسته‌ای و مثبت بودن آن رشد بهتری در انتظار بازار باشد چرا که با انجام توافق ترس سرمایه‌گذاران برای حضور در این بازار از بین رفته و زمینه برای فعالیت مطلوب‌تر می‌شود.

    وی افزود: انجام این حرکت از سوی کدهای حقیقی منجر به دنباله‌روی آن از سوی سایرین شده و در نهایت خرید سهام روند صعودی به خود می‌گیرد به عبارت دیگر با متعادل شدن قیمت‌ها در بازار، ورود جریان نقدینگی از یک سو منجر به پیروی سایرین شده و قیمت سهام بالا می‌رود.

    مدیرعامل کارگزاری رضوی بخشی از روند کنونی بازار را به نزدیکی به روزهای مذاکرات هسته‌ای در تیرماه ارتباط داد و گفت: تصور عده‌ای مبنی بر قطعی شدن توافقات هسته‌ای آنها را روانه بازار و ایجاد روند مثبت برای آن کرده است.

    خانزاده با اشاره به تحلیل برخی فعالان بازار مبنی بر اینکه سود خوبی در انتظار برخی شرکت‌های موجود در بورس بر اساس گزارشات ارائه شده از سوی آنهاست گفت: به نظر می‌رسد بعد از انجام توافق هسته‌ای و مثبت بودن آن رشد بهتری در انتظار بازار باشد چرا که با انجام توافق ترس سرمایه‌گذاران برای حضور در این بازار از بین رفته و زمینه برای فعالیت مطلوب‌تر می‌شود.

    خانزاده در ادامه روند صعودی بازار را به سیاست‌های دولت نیز وابسته دانست و گفت: از آنجایی که سایر بازارها در رکود قرار دارند و با توجه به انحراف اخبار مذاکرات در طول این ماه‌ها به نظر می‌رسد در صورت انجام توافق نقدینگی قابل توجهی وارد بازار شود و روند آن مثبت شد.

    وی افزود: از سوی دیگر لغو تحریم‌ها و حل مشکلات کنونی شرکت‌ها در نقل و انتقال پول و تهیه مواد اولیه و ... منجر به بهبود فضای کسب و کار خواهد شد.