عصر خودرو

تمایل استرالیایی‌ها برای سرمایه‌گذاری در معادن غیرآهنی ایران

عصر بازار- مدیر اکتشاف ایمیدرو از علاقه مندی شرکت های استرالیایی برای سرمایه گذاری در معادن غیر آهنی ایران خبر داد.

تمایل استرالیایی‌ها برای سرمایه‌گذاری در معادن غیرآهنی ایران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۵۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، علی اصغر زاده در حاشیه سومین کنفرانس و نمایشگاه بین المللی معدن و صنایع معدنی استرالیا (ایمارک) با بیان این مطلب اظهار کرد: با توجه به افت قیمت سنگ آهن و بازار سنگ آهن، شرکت های استرالیایی علاقمند به سرمایه گذاری بر روی سایر مواد معدنی از جمله مس، لیتیوم، روی و طلا هستند و با توجه به پتانسیل های خوب کشور ما در این حوزه ها، جلسات بسیار موثری برگزار شد و شرکت های استرالیایی اظهار علاقه کردند در صورت تسهیل در برخی از مسایل بانکی در ایران، شروع به سرمایه گذاری می کنند.

    وی افزود: در این کنفرانس، مقالاتی در بخش های معدن، اکتشاف، سرمایه گذاری و محیط زیست ارایه شد. علاوه بر این، هیات ایرانی در نشست های برگزار شده، تلاش کرد از اطلاعات مربوط به بازار معدنی دنیا و آخرین تکنولوژی روز در بخش معدن و صنایع معدنی و نیز شرکت های اکتشافی و سرمایه گذاری بهره مند شود.

    مدیریت اکتشاف ایمیدرو خاطر نشان کرد: در بخش تحقیق و توسعه، 2 موضوع شامل «فرآوری باطله های زغال سنگ و کاربرد متفاوت آن برای حل مسایل محیط زیستی» و «جستجوی شرکت های فعال در مواد معدنی کم عیار» پیگیری شد.

    وی تصریح کرد: در بخش سرمایه گذاری در حوزه عناصر نادر خاکی با شرکت های متعددی مذاکره شد.

    اصغرزاده خاطر نشان کرد: طی مذاکرات انجام شده، قرار شد با شرکت هایی که از تجربه و تخصص بالایی در بخش معدن برخوردار هستند، به عنوان مشاور در اجرای طرح ها و پروژه های اکتشافی بهره مند شویم.

    وی ادامه داد: وجود شرکت های توانمند مشاور در کشف کانسارهای پنهان، تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت.

    مدیریت اکتشاف ایمیدرو با اشاره به برگزاری اجلاس معدن و صایع معدنی ایران ((IMIS در آذرماه، اظهار داشت: از شرکت های حاضر در کنفرانس ایمارک 2016 دعوت کردیم که تعدادی از آنها برای حضور در این رویداد معدنی استقبال کردند.

    وی افزود: با توجه به مطرح کردن موضوع فعالیت های اکتشافی گسترده در ایران به وسعت 250 هزار کیلومتر مربع، این حجم عملیات اکتشاف باعث غافلگیری شرکت های بزرگ معدنی شده و آنها علاقمند ورود به این فعالیت ها شدند.

    اصغرزاده با اشاره به نشست هیات ایرانی با شرکت "ای تی سی ویلیامز" گفت: این شرکت حضور 15 ساله در فعالیت های اکتشافی شرکت ملی مس ایران دارد و به زودی دفتر خود را در تهران راه اندازی می کند و علاقه مند است در فعالیت های مختلف اکتشافی، معدنی و فرآوری در ایران دوباره فعالیت خود را آغاز کند.

     

    برچسب ها