عصر خودرو

رویترز:

نشست غیررسمی اوپک جمعه در دوحه برگزار می شود

عصر بازار- خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام الجزایری امروز (چهارشنبه) اعلام کرد که شماری از وزیران انرژی کشورهای عضو اوپک قرار است روز جمعه در نشستی غیررسمی برای رسیدن به اجماع نظر در قطر با یکدیگر دیدار و گفت و گو کنند.

نشست غیررسمی اوپک جمعه در دوحه برگزار می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، این جلسه قرار است برای رسیدن به توافق بر سر تصمیم هایی که در نشست ماه سپتامبر (شهریور/مهر) اوپک در الجزایر اتخاذ شد مذاکره کنند.

    در نشست اخیر، اوپک برای نخستین بار از سال 2008 با کاهش اندک و اولیه میزان تولید نفت موافقت کرد. در این نشست شرایطی ویژه برای لیبی، نیجریه و ایران که میزان تولیدشان تحت تاثیر جنگ ها و تحریم ها قرار داشت، در نظر گرفته شد.

    دوحه در هفته جاری میزبان مجمع کشورهای صادر کننده گاز (GECF) خواهد بود. منابع مطلع در این صنعت روز گذشته اعلام کردند که وزیران انرژی عربستان و روسیه در حاشیه این نشست با یکدیگر دیدار خواهند کرد.

    در این نشست 12 کشور عضو، از جمله روسیه، الجزایر و ایران نیز حضور خواهند داشت. عربستان عضو نشست مذکور نیست اما 'خالد فالح' وزیر انرژی این کشور قرار است برای ملاقات با همتایانش در دیگر کشورها عازم دوحه شود.

    توافق منعقد شده در الجزایر قرار است در نشست بعدی اوپک در تاریخ 30 نوامبر (10 آذرماه) در وین نهایی شود، اما اختلاف نظرها درباره جزییات این توافق همچنان در میان اعضا و کشورهای غیر عضور باقی است.

    ایران با کاهش میزان تولید زیر رقم 4 میلیون بشکه در روز مخالفت کرده و تاکید دارد که باید به سهم خود پیش از اعمال تحریم های غرب دست یابد.

    روسیه نیز اعلام کرده است که با توقف افزایش تولید موافق است اما اوپک از مسکو خواسته است که تولید را کاهش دهد.

    برچسب ها