عصر خودرو

دقایقی قبل انجام شد

بزرگترین تأمین مالی صنعت برق در بورس انرژی انجام شد

اقبال خریداران به اوراق سلف موازی استاندارد

عصر بازار- مدیرعامل بورس انرژی با اشاره به انجام بزرگترین تأمین مالی صنعت برق در روز جاری گفت: امروز بزرگترین تأمین مالی صنعت برق با انتشار ۲۰۰ میلیارد تومان قرارداد سلف موازی استاندارد در کسری از دقیقه محقق شد.

بزرگترین تأمین مالی صنعت برق در بورس انرژی انجام شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، سید علی حسینی مدیرعامل بورس انرژی از عرضه موفقیت‌آمیز بزرگترین تأمین مالی صنعت برق ایران خبر داد و گفت: دقایقی قبل 200 میلیارد تومان از اوراق قرارداد سلف موازی استاندارد نیروگاه سنندج مپنا عرضه و با موفقیت در کسری از دقیقه معامله شد.

    وی افزود: با احتساب ارزش معامله امروز، حجم کل تأمین مالی حوزه انرژی از طریق بورس انرژی با استفاده از قرارداد سلف موازی استاندارد به بیش از 10 هزار میلیارد ریال رسیده است.

    این مقام مسئول با بیان اینکه در عرضه امروز در مجموع 5 میلیون و 238 هزار و 710 قرارداد روی میز فروش قرار گرفت، گفت: با قیمت ثابت هر قرارداد به مبلغ 382 هزار و 65 تومان بلافاصله ظرف چند ثانیه این حجم از قراردادها مورد معامله قرار گرفت که حاکی از جذابیت بالای این ابزار مالی برای سرمایه‌گذاران بود.

    حسینی ادامه داد: اوراق مذکور به ترتیب منظم به اختیار فروش و خرید 22 و 23 درصدی بوده و بازارگردان نیز با نرخ سود روزشمار سالانه 21 درصد نسبت به نقدشوندگی اوراق در دوره معاملاتی اقدام می‌کنند.

    این مقام مسئول با اشاره به ارکان بازارگردانی این اوراق عنوان کرد: صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی مپنا آشنا به عنوان بازارگردان این اوراق بوده و کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی که از کد معاملاتی بورس انرژی برخوردار هستند، می‌توانند طی دوره معاملات ثانویه از طریق کارگزاری‌های برخوردار از مجوز فعالیت در بورس انرژی نسبت به خرید و فروش این اوراق اقدام کنند.

    حسینی با بیان اینکه صنعت انرژی ایران امروز شاهد هشتمین تأمین مالی از طریق بورس انرژی ایران بود، گفت: هم‌اکنون چندین تأمین مالی جدید از قبیل قراردادهای سلف موازی استاندارد نفت خام سبک صادراتی میدان نفتی آذر، اوراق برق شرکت‌های تولید نیروی برق پرشیان فولاد، نیروگاه ارومیه، نیروگاه شریعتی و گاز مایع پتروشیمی بندر امام(ره) به تصویب هیأت پذیرش بورس انرژی رسیده که به زودی با انجام مراحل مقدماتی شاهد عرضه آنها از طریق تالار سبز خواهیم بود.

    برچسب ها