عصر خودرو

پدرام سلطانی مطرح کرد;

فقدان نظام جامع مالیاتی به سو‌ء استفاده از کارت های بازرگانی دامن زده است

عصر بازار- نائب رئیس اتاق بازرگانی با انتقاد از طولانی شدن راه اندازی نظام جامع مالیاتی گفت: دولتها در این زمینه قصور داشته‌اند و سازمانهای بازرسی به جای این که به این حوزه کمک کنند بیشتر وقفه ایجاد کرده اند.

فقدان نظام جامع مالیاتی به سو‌ء استفاده از کارت های بازرگانی دامن زده است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، پدرام سلطانی در خصوص سوء استفاده‌های انجام شده از کارتهای بازرگانی گفت: اتاق بازرگانی عملا در پروسه صدور کارت بازرگانی حکم پیشخوان را برای وزارت صنعت و معدن تجارت دارد، بر اساس قانون، صدور کارت بازرگانی و بررسی های اولیه توسط وزارت صنعت کشور انجام میشود.

    وی افزود، البته یکی از شرایط داشتن کارت بازرگانی عضویت در اتاق بازرگانی است، در واقع اتاق در پروسه صدور کارت بازرگانی نقش  مجری را ایفا می‌کند.

    نائب رئیس اتاق بازرگانی گفت: همواره زمانی که بحث کارتهای بازرگانی مطرح می شود، بنده این سوال را می‌کنم که با پدیده شرکتهای کد فروش چگونه پرداخت شد، یا برای برخورد با پدیده "حسابهای بانکی اجاره‌ای" چه تدبیری اندیشیده شده است؟

    سلطانی ادامه داد، در مسئله کارتهای بازرگانی نکته‌ای که وجود دارد این است که نظام جامع اطلاعات تجاری و مالیاتی وجود ندارد.

    این فعال بخش خصوصی تاکید کرد، این  خلا سیستم اطلاعاتی باعث شده است که یک عده سوء استفاده چی دائما در حال این باشند که نفراتی را پیدا کرده و از حقوق شهروندی انها سوء استفاده کرده و حقوق دولتی را نپردازند

    وی افزود، اصل موضوع کارت بازرگانی نیست بلکه بحث اصلی فقدان نظام جامع اطلاعاتی و مالیاتی در کشور است. مگر در سایر کشورها بازرگانی اقدام به اخذ این کارتهای نمی‌کنند چرا در ان کشورها این اتفاق نمی‌افتد.

    سلطانی تاکید کرد، موضوع اصلی مافیایی است که در پشت پرده قرار گرفته است و سوراخها را پیدا کرده و از آنجا برای تضییع حقوق دولتی ورود می‌کند.

    نائب رئیس اتاق بازرگانی خاطرنشان کرد، امروز 14 سال است که قرار است نظام مالیاتی کشور راه اندازی شود ولی هنوز این اتفاق نیافتاده است. دولتها در این  زمینه قصور داشته‌اند و حتی سازمانهای بازرسی به جای این که به این حوزه کمک کنند بیشتر در جریان این کار وقفه ایجاد کرده‌اند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو