عصر خودرو

در دوحه و به ریاست وزیر صنعت و انرژی قطر;

هجدهمین نشست وزارتی جی‎یی‎سی‎اف فردا برگزار می‌شود

عصر بازار- هجدهمین اجلاس وزارتی مجمع کشورهای صادرکننده گاز (جی یی سی اف) فردا (١٧ نوامبر ۲۰۱۶ میلادی) در دوحه برگزار خواهد شد.

هجدهمین نشست وزارتی جی‎یی‎سی‎اف فردا برگزار می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایلنا، هجدهمین نشست عادی وزارتی اعضای این مجمع روز پنجشنبه (٢٧ آبان) با حضور وزیران کشورهای عضو، محمدحسین عادلی دبیرکل این مجمع، و اعضای هیئت اجرایی در دوحه پایتخت قطر برگزار خواهد شد.

    کشورهای عضو مجمع صادرکنندگان گاز، ٤٢ درصد از تولید گاز جهان، ٦٧ درصد از ذخایر گازی جهان، ٣٨ درصد از انتقال گاز با خط لوله و ٨٥ درصد از تجارت گازطبیعی مایع شده (ال ان جی) را در اختیار دارند.

    کشورهای الجزایر، بولیوی، مصر، گینه استوایی، ایران، لیبی، نیجریه، قطر، روسیه، ترینیداد و توباگو، ونزوئلا، امارات، ١٢ عضو اصلی این مجمع جهانی به شمار می روند و هلند، نروژ، عراق، عمان و پرو به عنوان اعضای ناظر در مجمع کشورهای صادرکننده گاز مطرح هستند.

    مجمع کشورهای صادرکننده گاز که به اختصار (GECF) نامیده می‌شود، نهادی بین المللی است که ایران، روسیه و قطر و شماری دیگر از کشورهای صادرکننده گاز، در 23 دسامبر 2008 آن را به منظور هماهنگی در تولید و صادرات گاز طبیعی در سطح جهان تاسیس کردند.

    هفدهمین دور نشست عادی وزارتی مجمع کشورهای صادر کننده گاز ٢١ نوامبر 2015 (30 آبان ١٣٩٤) میلادی به ریاست امانوئل ایبه کاچیکوو، وزیر نفت نیجریه در تهران برگزار شد.

    قطر هم اکنون ریاست دوره ای این مجمع را بر عهده دارد، از این رو محمد بن صالح الساده، وزیر صنعت و انرژی قطر در نشست هجدهم وزیران نفت و انرژی کشورهای عضو جی یی سی اف ریاست کنفرانس را برعهدده خواهد داشت.

    برچسب ها