عصر خودرو

۳ تانکر حامل نفت ذخیره ایران عازم هند و کره جنوبی شدند

عصر بازار- آمارهای موسسه جن اسکیپ نشان می دهد که در هفته منتهی به ۱۱ نوامبر، ۳ کشتی که از آنها برای ذخیره سازی نفت ایران بر روی دریا استفاده می شد، خلیج فارس را به مقصد هند و کره جنوبی ترک کرده اند.

۳ تانکر حامل نفت ذخیره ایران عازم هند و کره جنوبی شدند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، آمارهای موسسه جن اسکیپ نشان می دهد که در هفته منتهی به 11 نوامبر، 3 کشتی که از آنها برای ذخیره سازی نفت ایران بر روی دریا استفاده می شد، خلیج فارس را به مقصد هند و کره جنوبی ترک کرده اند.

    تصمیم ایران برای آغاز صادرات نفت ذخیره شده خود بر روی دریا احتمالا نشان دهنده تمایل این کشور به استفاده از قیمت های نفت در سطح فعلی است. در حالی که تولید نفت در بخش هایی از جهان همچنان در حال افزایش است، این اقدام نشان می دهد که ایران در حال آماده شدن برای کاهش قیمت نفت است، به خصوص از این جهت که قیمت نفت تحویل فوری بالاتر از قیمت نفت تحویل در آینده است.
    ایران اخیرا فعالیت بر روی 3 میدان جدید نفتی در غرب این کشور را آغاز کرده است. توسعه میادین نفتی در آزادگان شمالی، یادآوران و یاران بسیار زودتر از حد انتظار اتفاق افتاده و قرار است از طریق این 3 میدان 250 هزار بشکه در روز به حجم تولید نفت ایران اضافه شود.
    این در حالی است که همه نگاه ها به اوپک و دیگر تولید کنندگان مهم نفت جهان دوخته شده که قصد دارند طرح کاهش تولید نفت و تقویت قیمت ها را قبل از نشست 30 نوامبر اوپک در وین نهایی کنند. به گفته جان کیلداف، تحلیلگر موسسه اگین کپیتال، اگر این توافق به دست نیاید و بازار فیزیکی نفت همچنانشاهد مازاد عرضه باشد، این امکان وجود دارد که قیمت نفت خام آمریکا به حدود 35 دلار کاهش یابد.
    صادرات نفت ایران به شبه قاره هند و شرق آسیا از ابتدای امسال به شکل مداوم افزایش یافته و تهران توانسته بخش عمده ای از سهم از دست رفته خود از این بازارها را پس بگیرد.
    بر اساس این گزارش، سوپرتانکر دوون، که از پایان ماه سپتامبر تاکنون در نزدیکی جزیره خارگ لنگر انداخته بود، روز 8 نوامبر عازم پارادیپ هند شده است. این تانکر حامل حدودا 2 میلیون بشکه نفت خام است و انتظار می رود روز 18 نوامبر به ساحل هند برسد.
    همچنین سوپرتانکر دور که از 23 مارس 2015 در عسلویه لنگر انداخته بود به جزیره خارگ آمده و پس از بارگیری نفت به سمت مانگالور هند حرکت کرده است. این نفتکش نیز حامل 2 میلیون بشکه نفت است.
    سوپرتانکر دستینی  که از 20 ژانویه 2015 در عسلویه لنگر انداخته بود، روز 26 اکتبر با حدود 2 میلیون بشکه نفت عازم کره جنوبی شده است.

    برچسب ها