عصر خودرو

وزرای انرژی عربستان و روسیه با یکدیگر دیدار می‌کنند

عصر بازار- درحالی که کشورهای عضو و غیر عضو اوپک در تلاش اند تا توافقی را در زمینه محدود کردن تولید نفت به نتیجه برسانند، منابع صنعتی گفتند، وزرای انرژی عربستان و روسیه ممکن است این هفته در حاشیه نشست اوپک گازی در قطر با یکدیگر دیدار کنند.

وزرای انرژی عربستان و روسیه با یکدیگر دیدار می‌کنند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، در حالی که کشورهای عضو و غیر عضو اوپک در تلاشند تا توافقی را در زمینه محدود کردن تولید نفت به نتیجه برسانند، منابع صنعتی گفتند، وزرای انرژی عربستان و روسیه ممکن است این هفته در حاشیه  نشست اوپک گازی در قطر با یکدیگر دیدار کنند.

    در ماه سپتامبر، اوپک در نشست الجزایر، روی کلیات طرح کاهش تولید به توافق رسید، و این شرط ویژه در ان گنجانده شد که ایران، لیبی و نیجریه حق خواهند داشت از این توافق مستثنی شوند.

    قرار بود جزئیات این توافق در نشست بعدی اوپک در 30 نوامبر در وین اعلام شود، اما در حالی که 2 هفته تا نشست بعدی اوپک زمان باقی مانده، اختلافات بین تولید کنندگان عضو اوپک و روسیه در مورد جزئیات این توافق همچنان پابرجاست.

    در طی هفته های اخیر و پس از آنکه کارشناسان مختلف از جمله کارشناسان آژانس بین المللی انرژی گفتند که ناکامی اوپک در رسیدن به توافق ممکن است موجب تداوم مازاد عرضه در بازار در کل سال 2017 شود، قیمت نفت از بالای 53 دلار و به 47 دلار کاهش یافته است.

    الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه قرار است این هفته برای شرکت در نشست کشورهای صادر کننده گاز که برخی از اعضای اوپک از جمله ایران و الجزایر نیز عضو آن هستند به دوحه قطر سفر کند.

    هرچند عربستان عضو اوپک گازی نیست، اما قرار است خالد الفالح، وزیر انرژی این کشور نیز این هفته برای دیدار با همتایانش در حاشیه این نشست، به قطر سفر کند.

    منابع آگاه گفتند، انتظار می رود فالح روز جمعه با وزرای کشورهای عضو اوپک و احتمالا نواک نیز دیدار کند.

    به گفته این منابع، هنوز مشخص نیست که آیا وزیر انرژی عربستان، با بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران نیز دیدار خواهد کرد یا نه، زیرا تهران هنوز تایید نکرده که زنگنه در این نشست حضور خواهد یافت.

    برچسب ها