عصر خودرو

قیمت جهانی نفت افزایش یافت

عصر بازار- قیمت نفت در معاملات امروز افزایش یافت و هر بشکه نفت برنت در برابر ۴۷ دلار و ۳۴ سنت معامله شد.

قیمت جهانی نفت افزایش یافت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، قیمت نفت در جریان معاملات امروز چهارشنبه روندی صعودی به خود گرفت و بخشی از کاهش خود طی روزهای اخیر را که در پی افزایش ارزش دلار حاصل شده بود جبران کرد.

    بر اساس این گزارش هر بشکه نفت سبک آمریکا در معاملات امروز با 32 سنت افزایش قیمت مواجه شد و به 46 دلار و 13 سنت رسید. قیمت نفت برنت دریای شمال نیز با 39 سنت افزایش به 47 دلار و 34 سنت رسید. قیمت نفت طی روزهای گذشته به حدود 44 دلار در هر بشکه رسیده بود.

    جدی تر شدن بحث ها در مورد اقدام اوپک برای کاهش تولید عامل رشد قیمت نفت طی معاملات امروز عنوان شده است. این در حالی است که یک گزارش صنعتی نشان داد که حجم ذخایر نفت خام آمریکا به شکل غیرمنتظره ای افزایش یافته است.

    اوپک در ماه سپتامبر روی کلیات طرح کاهش تولید به توافق رسید، اما در حالی که دو هفته تا نشست 30 نوامبر این سازمان، یعنی موعد اعلام رسمی جزئیات این توافق زمان باقی مانده، اختلاف نظرها در میان اعضای اوپک و همچنین روسیه در مورد جزئیات این توافق همچنان پابرجاست.

    جینگی پان، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «اگر توافقی در زمینه محدود کردن تولید به دست آید، اولین توافق در طی 8 سال گذشته خواهد بود.... علاوه بر ریسک ناشی از موضع کشورهای غیر عضو اوپک که می تواند تلاش های در جریان برای ترمیم قیمت را به خطر بیاندازد، ریسکی هم از ناحیه گزارش های مربوط به حجم ذخایر نفت خام آمریکا وجود دارد.»

    انستیتوی نفت آمریکا دیروز اعلام کرد، حجم ذخایر نفت خام این کشور، در هفته گذشته افزایش یافته است.

    برچسب ها