عصر خودرو

در دیدار آخوندی و رئیس بانک زیر ساخت آسیا مطرح شد;

آمادگی بانک آسیایی AIIB برای مشارکت در طرحهای زیرساختی ایران

عصر بازار- نحوه مشارکت بانک سرمایه گذاری زیر ساخت آسیا (AIIB) در اجرای طرح ها و پروژه های اقتصادی ایران در ملاقات وزیر راه و شهرسازی و رئیس این بانک مورد بررسی قرار گرفت.

آمادگی بانک آسیایی AIIB برای مشارکت در طرحهای زیرساختی ایران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، عباس آخوندی که در راس هیاتی عالیرتبه در چین بسر می برد، شامگاه سه شنبه با «جین لیچون» رئیس بانک سرمایه گذاری زیر ساخت آسیا (AIIB) دیدار و گفت وگو کرد.
    وزیر راه و شهرسازی در این دیدار به تشریح برنامه های کشورمان برای توسعه بخش های زیرساختی در حوزه های هوایی، ریلی، جاده ای و نوسازی ناوگان در این بخش ها پرداخت و علاقمندی خود را برای استفاده از منابع مالی و اعتباری این بانک اعلام کرد.
    وی یادآور شد که جمهوری اسلامی ایران طرح های زیادی در زمینه های فوق برنامه ریزی کرده و قصد دارد اجرای آنها را با استفاده از فاینانس موسسات مالی محقق سازد.
    وزیر راه و شهرسازی کشورمان در این خصوص از روشهای فاینانس BOT و BLT به عنوان روشهای مورد نظر تامین مالی پروژه های مذکور نام برد.
    «جین لیچون» رئیس بانک سرمایه گذاری زیر ساخت آسیا (AIIB) نیز با ابراز خرسندی از حضور وزیر راه و شهرسازی و هیات همراه در این بانک، به تشریح فعالیت ها و اهداف این نهاد مالی پرداخت و گفت که عمده فعالیت های این مجموعه مربوط به پروژه های زیرساختی است.
    او گفت که جمهوری اسلامی ایران یکی از اعضای هیات موسس این بانک است و این موضوع اهمیت زیادی برای دست اندرکاران بانک زیرساختی آسیا دارد.
    وی همچنین یادآور شد که بانک AIIB آمادگی دارد نسبت به ارائه تسهیلات مالی به پروژه های اولویت دار ایران در حوزه زیرساختی پس از معرفی به این بانک اقدام نماید.
    «جین لیچون» در عین حال امکان بهینه سازی سکونت گاههای غیررسمی و بافت های فرسوده ایران با ارائه تسهیلات توسط این بانک را امکان پذیر دانست که این پیشنهاد با موافقت وزیر راه و شهرسازی کشورمان مواجه شد.
    آخوندی همچنین خواستار آن شد تا این بانک هیاتی را برای ارزیابی طرح های کشورمان به تهران اعزام کند تا مشخص شود از این بانک و کمک های آن به چه شکلی می توان برای طرح های مذکور استفاده کرد.
    گفتنی است، بانک سرمایه گذاری زیر ساخت آسیا (AIIB) به ابتکار چین تاسیس شده که حدود 57 عضو دارد.
    جمهوری اسلامی ایران به عنوان یکی از اعضای هیات موسس آن، هجدهم فروردین ماه سال 94 به عضویت این بانک در آمد.
    عضویت جمهوری اسلامی ایران در این بانک حرکتی در جهت تحقق اصول سیاست های اقتصاد مقاومتی مبنی بر استفاده موثر و کارآمد از ظرفیت های اقتصادی سازمان های بین المللی و منطقه ای همراه با نقش آفرینی روزافزون کشورهای در عرصه های اقتصادی منطقه ای تلقی می گردد.
    سرمایه اولیه بانک برای شروع کار نزدیک به 50 میلیارد دلار برآورد شده است که تا مرز 100 میلیارد دلار قابل ارتقا است.

    برچسب ها